نصب روکش سنگ روی بلوک

نصب روکش سنگ روی بلوک یا دیوار بتنی، یکی از روش‌ های زیبا سازی دیوار های بتنی بوده و علاوه‌ بر ایجاد نما و ظاهری بسیار زیبا، در مقاوم سازی دیوار نیز تأثیر بسزایی خواهد داشت. همان‌ طور که ممکن است بدانید بلوک سیمانی، یکی از رایج‌ ترین و پرکاربرد ترین مصالح به‌ کار رفته در ساختمان‌ سازی بوده و از ویژگی‌ های مقاومتی بالایی برخوردار است. بلوک های سیمانی بر اساس ابعاد، چگالی و غیره دارای انواع متفاوتی هستند و هر کدام نیز در بخش‌ های گوناگونی از ساخت‌ و ساز به کار برده می‌ شوند. بلوک‌ های سیمانی سبک نیز جزء متداول‌ ترین بلوک‌ های سیمانی به‌ کار رفته در دیوار چینی هستند و روکش‌ های سنگی بر روی این بلوک‌ ها نصب شده و سبب زیباسازی نما و ایجاد ظاهری بسیار خارق‌ العاده خواهند شد. 

در ادامه این مقاله نیز با مراحل نصب روکش سنگ روی بلوک یا دیوار بتنی آشنا شده و نکات قابل توجه‌ آن را بررسی خواهیم کرد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

مراحل نصب روکش سنگ روی بلوک یا دیوار بتنی 

نصب روکش سنگ روی بلوک یا دیوار بتنی شامل مراحل گوناگونی بوده و از ابزار هایی چون پیچ گوشتی، مته، برش ورق فلز، آسیاب دستی بتن، نوار اندازه‌گیری و اره استفاده می‌ شود. 

 تعیین مساحت دیوار 

اولین مرحله برای نصب روکش سنگ روی بلوک یا دیوار بتنی، تعیین ابعاد و متراژ و همچنین برآورد کلی از مساحت آن است. زیرا روکش‌ های سنگ طبیعی یا مصنوعی دارای پنل هایی با ابعاد مشخصی هستند و به‌ همین‌ جهت برای خریداری و تعیین تعداد پنل های آن‌ ها، ابتدا باید مساحت کلی دیوار را به دست آورید. 

  خرید روکش سنگ 

پس‌ از تعیین مساحت دیوار بتنی، روکش سنگ خود را از مراکز و شرکت‌ های معتبر خریداری نموده و رنگ و طرح آن‌ ها را براساس سلیقه انتخاب نمایید. 

 تمیز کردن دیوار بتنی 

در این مرحله از نصب روکش سنگ روی بلوک یا دیوار بتنی، نوبت به تمیزکاری دیوار رسیده و می‌ توانید توسط تجهیزات پاک‌ کننده، تمامی رنگ‌ ها، کثیفی‌ ها، لکه و هر گونه برجستگی‌ های مزاحم را از بین ببرید. زیرا وجود هرگونه رنگ و برجستگی بر روی دیوار در هنگام نصب روکش سنگ، می‌ تواند از میزان چسبندگی آن به دیوار بتنی یا بلوک سیمانی کاسته و از این‌ رو کیفیت کار را کاهش خواهد داد. جهت پاک نمودن دیوار های بتنی نیز می‌ توانید از انواع برس های سیمی استفاده نمایید. 

 نصب روکش سنگ

نصب روکش سنگ و چگونگی قرار دادن آن‌ ها در کنار یکدیگر و همچنین جلوگیری از شکستگی و ریزش آن‌ ها، امری بسیار تخصصی بوده و بهتر است توسط افراد حرفه‌ای و مجرب در این نوع حرفه انجام شود. نصب روکش سنگ روی بلوک یا دیوار بتنی نیز از قسمت پایین دیوار آغاز شده و روکش‌ های سنگ در ابعاد دلخواه برش خورده و به دیوار پیچ شده و توسط ملات در جایگاه خود محکم می‌ شوند. این مراحل را تا ردیف آخر تکرار نموده و سعی نمایید دو ردیف آخر نصب روکش سنگ را با به‌ طور هم‌ زمان انجام داده و درز موجود میان آن‌ ها را از بین ببرید. 

نصب روکش سنگ روی بلوک سیمانی

نکات مهم در نصب روکش سنگ روی بلوک یا دیوار بتنی 

از جمله نکات مهم در نصب روکش‌ های سنگی بر روی بلوک یا دیوار های بتنی می‌ توان به چند مورد زیر اشاره نمود:

  • یکی از نکات مهم در رابطه با نصب روکش سنگ، آغاز کردن نصب پانل‌ های سنگی از یک گوشه دیوار می‌ باشد. همچنین بهتر است قبل‌ از نصب پنل های سنگی، پشت پانل ها را با یک پارچه مرطوب تمیز کرده و سپس آن‌ ها را در جایگاه خود نصب نمایید. 
  • جهت چسباندن پانل‌ های سنگ بر روی بلوک یا دیوار بتنی توسط ملات نیز سعی کنید پانل‌ های سنگی را توسط یک پتک پلاستیکی به دیوار زده و ملات را به‌ طور یکنواخت بر پشت پانل بر روی دیوار بتن پخش نمایید. 
  • در هنگام نصب آخرین ردیف روکش‌ های سنگی نیز، از لایه ضخیم‌ تری از ملات استفاده کرده و با پتک پلاستیکی بر روی پانل ها ضربه زده و حدود ۶ میلی‌ متر بین پانل سنگی و سقف فاصله بگذارید. 
  • فضای موجود بین پانل‌ های سنگی را نیز توسط ملات با دقت و ظرافت بالا پر نموده و از کیفیت و استحکام روکش سنگ بر روی بلوک یا دیوار بتنی نیز اطمینان حاصل نمایید.
  • در طول مراحل نصب، دست‌ ها و روکش سنگ را تمیز نگه‌ داشته و از برخورد ملات با سطح رویی سنگ جلوگیری نمایید. زیرا ملات مرطوب بر روی سنگ باقی‌ مانده و پس‌ از خشک شدن، ظاهر سنگ را کدر کرده و به دلیل سخت شدن، حذف آن سبب آسیب به سطح رویی روکش‌ های سنگی خواهد شد. 

مزایای بلوک سیمانی در دیوار چینی 

از جمله مزایای بلوک سیمانی در ساخت دیوار و ساختمان سازی می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود: 

  • بلوک های سیمانی با تمامی شرایط آب‌ و هوایی به‌ ویژه شرایط آب‌ و هوایی مرطوب سازگار بوده و دچار کپک‌ زدگی، ترک خوردگی و همچنین جذب آفات نخواهند شد.
  • این بلوک‌ ها در برابر حرارت‌ های بسیار بالا و آتش‌ سوزی مقاوم بوده و سبب استحکام سازه و دیوار ساختمانی در آتش‌ سوزی خواهند شد.
  • بلوک‌ های سیمانی در برابر باد و طوفان‌ های شدید بسیار مقاوم بوده و در برابر حرارت و صوت، عایق بسیار مناسبی هستند و سبب صرفه‌ جویی در مصرف انرژی خواهند شد. 
  • بلوک های سیمانی دارای سطحی بسیار صاف و یکنواخت هستند و قابلیت نصب تجهیزاتی چون روکش‌ های سنگی بر روی خود را دارا می‌ باشند.

اینجا بخوانید: بلوک نمادار سیمانی و انواع آن

در پایان

شرکت بلوک راد در صنعت تولید انواع بلوک سیمانی مشغول به فعالیت بوده و دارای سال‌ ها سابقه و تجربه در این حرفه است. این مجموعه علاوه‌ بر تولید بلوک سیمانی، انواع کول چاه و بیش‌ از ۱۲ نوع محصولات سیمانی را نیز تولید نموده و با کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسب به مشتریان خود عرضه می‌ کند. شما می‌ توانید جهت اطلاع از قیمت و چگونگی سفارش بلوک سیمانی، با شماره همراه 09123850017 این مجموعه تماس حاصل کرده و اطلاعات لازم را از کارشناسان ما دریافت نمایید. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *