بلوک سیمانی سبک

مشاهده قیمت بلوک سیمانی

همانطور که ممکن است بدانید تولید بلوک در اوایل قرن اخیر به یک صنعت تثبیت شده تبدیل شده است. اولین بلوک ‌های تولید شده در کشور بریتانیا با استفاده از سیمان مخلوط شده با سنگدانه ها‌ و اغلب ضایعات فرآیندهای صنعتی تولید می شدند.

بلوک سیمانی سبک وزن اولیه به دلیل سهولت استفاده و ارزان بودن به عنوان دیوارهای جداکننده داخلی محبوب بودند اما با پیشرفت های چشمگیر در این صنعت و استفاده از ترکیبات صنعتی به جای ماسه و تزریق حباب هوا در ساختار بلوک های سیمانی که منجربه تولید بلوک سیمانی سبک وزن شد، نوع نوین آن جایگزین اغلب مصالح ساختمانی سنتی همچون سفال، آجر و بلوک سیمانی سنگین شده است.

امروزه ساخت بلوک سیمانی اغلب گران قیمت تر از نمونه های قدیمی است اما مزیت استفاده از آن این است که این تکنیک ساخت بلوک سبک، با موفقیت بر مشکل نفوذ آب که به طور سنتی ساخت دیوارهای بنایی جامد را با مشکل مواجه می کرد غلبه کرده است.

امروزه، تطبیق ‌پذیری بی ‌شمار بلوک‌ های سیمانی و استفاده از آن ها در سرتاسر ساختمان، از دیوارهای پایه، از طریق دیوارهای حفره‌ ای، دیوارهای یکپارچه، دیوارهای جداکننده داخلی و به عنوان جزئی از کفپوش ‌های تیر و بلوک به خوبی انجام می شود. خواص مفید بلوک های سیمانی سبک در تنوع بی شماری از خواص همچون مقاومت، عایق و کاهش صدا منعکس می شود.

ساختار بلوک سیمانی سبک

در ساختمان های بلند تراز یک الی دو طبقه که وزن سازه و مصالح از اهمیت ویژه ای برخوردار است، از ین نوع بلوک سیمانی استفاده می شود. بلوک های سبک وزن، به دلیل وزن پایین تر، از استحکام کمتری نسبت به بلوک های متراکم و بلوک سیمانی سنگین برخوردارند.

در ساخت آن به جای ماسه از پوکه های معدنی یا به اصطلاح پومیس که ظاهری دقیقاً شبیه به ماسه دارند اما بسیار سبک تر از آن هستند، به همراه ترکیب آب و سیمان استفاده شده است.

 مزیت اصلی آن ها نسبت به بلوک های متراکم و سنگین این است که از ترکیبی ساخته شده است از خواص عایق صدا و حرارتی بالاتر و وزن واحد سبک تر ناشی می شود. بلوک سبک تر از طریق جابجایی آسان تر به پروژه های ساخت و ساز بزرگتر باعث صرفه جویی در زمان و هزینه مواد می شود.

چگالی سنگدانه به طور کلی با استحکام بلوک متناسب است، بنابراین برای مثال سنگدانه های “فوق العاده سبک” مانند خاک رس منبسط شده و پوکه که برای عملکرد حرارتی عالی استفاده می شوند، دارای مقاومت فشاری نسبتاً کمی هستند.

استاندارد بلوک سبک

طبق استاندارد تعریف شده از سوی استاندارد ملی ایران و استاندارد مصالح ساختمانی برای بلوک های غیر باربر سبک 5 مؤلفه که برای ساخت بلوک سبک از سوی تمامی تولیدکنندگان لازم است رعایت شود تا در رده بلوک استاندارد قرار بگیرد به شرح زیر است:

  • چگالی

چگالی یعنی نسبت جرم به حجم در هر کیلوگرم بر متر مکعب از500 تا 1700 در دسته بلوک های سبک قرار دارند.

  • مقاومت فشاری

یک فاکتور دیگر از استاندارد های بلوک سیمانی، مقاومت فشاری آن است که در استاندارد برای بلوک سبک از 2.5 تا 10 مگا پاسکال در نظر گرفته می شود.

  • مواد تشکیل دهنده

مواد تشکیل دهنده بلوک سبک سیمان هیدرولیکی و سبکدانه های پایه معدنی چه مصنوعی و چه طبیعی که ترکیبی از سبکدانه آلی و یا معدنی هستند به علاوه برخی مواد افزودنی، آب و سیمان می تواند یکی از این موارد باشد: پرتلند، پوزولانی، سرباره ای، آهکی، سیمان بنایی، مرکب و پرتلند سفید. افزودنی ها شامل آهک ساختمانی و پودرسنگ باشد. سبکدانه های استفاده شده از پوکه معدنی یا رس منبسط شده یا مخلوطی از هردو باشد.

  • شکل ظاهری

شکل ظاهری بلوک های سیمانی به اشکال هندسی و مستطیل باید باشد که سطح نمای آن می تواند صاف یا نقش دار باشد. سطوح جانبی  و غیر نما می تواند دارای کام و زبانه باشد.

  • ابعاد

ضخامت دیواره های جانبی برای بلوک های توخالی 22 میلی متر در نظر گرفته شده است. بلوک سبک در سه اندازه بزرگ، متوسط و کوچک تولید می شود که ابعاد آن عبارتند از:

بزرگ: 20*20*40

متوسط: 10*20*40 و یا   10*20*40

کوچک: 7*20*40

این ابعاد استاندارد و معمول است با این حال تولید کنندگان مجاز هستند که کمی مقادیر را تغییر دهند وابعاد ذکر شده را سفارشی کنند. با این حال مجاز هستند که برای طول و عرض 3 میلی متر و برای ارتفاع تا 4 میلی مترحق اضافه و یا کم کنند.

خرید بلوک سیمانی سبک

برای خرید هرگونه بلوک سیمانی توجه به شکل ظاهری از اهمیت بالایی برخورداراست. بلوک هایی که تهیه و نصب می شوند باید کاملاً سالم و بدون شکستگی و نقص باشند. خرید بلوک سیمانی را باید از مراکزی انجام دهید که استاندارد های تعریف شده در بخش قبل را به خوبی اعمال کرده باشد.

راد بلوک از معتبرترین تولید کنندگان انواع بلوک سیمانی و محصولات بتی با اشکال متنوع، به هرگونه نیاز شما از مصالح ساختمانی با کیفیت و قیمت مناسب پاسخ داده است.

قیمت بلوک سیمانی سبک وزن

قیمت بلوک سیمانی سبک از مهمترین مواردی است که برای خریداران حائز اهمیت است. قیمت بلوک سیمانی از برخی کارخانجات بزرگ به دلیل برند بودنشان گاهی هزینه های بالاتری در بردارد. خرید بلوک و مصالح ساختمانی از تولید کنندگان معتبر واقع در اطراف پروژه های ساخت و ساز شما بدون شک هزینه ها را کاهش خواهد داد. زیرا هزینه حمل و نقل نیز کاسته می شود. اما باید در نظر داشت قیمت بلوک سبک به دلیل حساسیت فرآیند ساخت و رعایت استانداردها و مواد افزودنی از سایر هم خانواده های خود بیشتر است. با تمام این تفاسیر همچنان می توانید بلوک سیمانی سبک ارزان قیمت را از بلوک راد تهیه کنید.

ویژگی های بلوک سیمانی سبک

بلوک ‌های بتنی سبک برای توسعه‌ های تجاری و مسکونی ایده‌ آل هستند و سطحی یکنواخت برای رنگ و سایر پرداخت‌ ها فراهم می‌ کنند و مقاومت عالی در برابر نفوذ پذیری هوا دارند. به دلیل وزن سبک حمل و نقل و جابجایی آسانی دارند.

بلوک های بتنی سبک وزن را می توان در کاربردهای خارجی و همچنین طیف گسترده ای از کاربردهای داخلی مانند دیوارچینی استفاده کرد. بلوک های سبک وزن در حجم بیشتری تولید می شوند اما از استحکام کمتری نسبت به سایر بلوک های سیمانی متراکم برخوردارند. بلوک های بتنی سبک هم در دیوارهای داخلی و هم در دیوارهای خارجی یا به عنوان بلوک های پرکننده در کف تیر و بلوک استفاده می شود. مزیت اصلی بلوک های بتنی سبک نسبت به بلوک های متراکم، ترکیبی از خواص عایق بالاتر و وزن واحد بلوک سبک تر است. بلوک سبک وزن باعث صرفه جویی در زمان و هزینه مواد از طریق جابجایی آسان تر نسبت به انواع بزرگتر خواهد شد.

یکی از ویژگی های مهم این سازه خواص ضد رطوبتی آن است که آن را برای مناطق مرطوب ایده آل می کند. جایی که هرگونه مصالح دیگر دچار فرسودگی و کپک می شوند، بلوک های سیمانی به خوبی و سال ها بدون نقص باقی می مانند.

مزایای استفاده از بلوک سبک در ساخت‌ و ساز

استفاده از انواع بلوک سیمانی سبک در ساخت و ساز ساختمان‌ ها نسبت‌ به دیگر مصالح، از مزایای بیشتری برخوردار بوده که از جمله این مزایا می ‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • هزینه مناسب و مقرون‌ به‌ صرفه

بلوک‌ های سیمانی سبک نسبت‌ به دیگر مصالح به‌ کار رفته در ساخت و ساز، از قیمت و هزینه بسیار مناسب‌ تری برخوردار بوده و به دلیل مقاومت بالای آن ها در مدت زمان طولانی، نیاز به صرف هزینه بیشتر برای ترمیم نخواهند داشت.

  • طول عمر بالا

طول عمر بلوک‌ های سیمانی سبک نسبت‌ به دیگر مصالح، بسیار بالاست و دارای استحکام و مقاومت بیشتری بوده و در مناطق گرم و خشک به دلیل عدم وجود رطوبت در هوا، ترک نخورده و از بین نمی ‌رود.

  • عایق مناسب

امروزه در بسیاری از ساخت‌وساز ها به‌ ویژه در منازل مسکونی، از انواع بلوک سیمانی سبک جهت دیوار چینی و سقف استفاده می ‌شود. زیرا این بلوک‌ ها عایق بسیار مناسبی در برابر صوت و حرارت بوده و به دلیل استاندارد های موجود در آپارتمان‌ نشینی، گزینه مناسبی برای ساخت و ساز هستند.

  • مقاومت فشاری بالا

بلوک‌ های سیمانی سبک استاندارد، در برابر رطوبت، گرما و سرما و همچنین فرسایش دارای مقاومت فشاری بسیار بالایی بوده و هیچگونه بار مرده ای بر ساختمان اضافه نخواهند کرد.

  • استفاده از مصالح کمتر

بلوک‌ های سیمانی سبک نسبت‌ به دیگر مصالح ساختمانی به دلیل ابعاد بزرگ خود در هنگام دیوار چینی نیاز به مصالح کمتری نسبت‌ به دیگر مصالح خواهند داشت.

  • سازگاری با محیط‌ زیست

همان طور که ممکن است بدانید اصلی‌ ترین مواد به‌ کار رفته در ساخت بلوک‌ های سیمانی سبک، آب، سیمان و سنگدانه و پوکه‌ های معدنی هستند. به‌ همین دلیل این بلوک‌ ها سازگاری بسیار مناسبی با محیط‌ زیست اطراف خود داشته و هیچگونه آلودگی در محیط‌ زیست ایجاد نمی ‌کنند.

انواع بلوک سیمانی سبک

بلوک های سیمانی سبک را برای دو نوع کاربرد تولید می کنند. بلوک سیمانی سقفی و دیواری ازین دست هستند.

  • بلوک سبک سقفی

بلوک های سبک سقفی سازه ای پیش ساخته و توخالی است که در بین دو ستون سقف قرار می گیرد. انواع بلوک سیمانی سبک سقفی برای تقویت مقطع بلوک و نیز تأمین سطح هموار برای نازک کاری هایی که در زیر سقف باید انجام شود، در بین دو تیرچه قرار داده می شوند.

ابعاد بلوک سقفی متغیر است و به ضخامت سقف و به فاصلع بین دو ستون وابسته است. با این حال در حالت معمول و استاندارد در ابعاد 20×50×25 تولید می شود و وزنی در حدود 11 تا 13 کیلوگرم خواهد داشت.

قیمت بلوک سقفی بدلیل قیمت پوکه متغیر میباشد بهمین دلیل برای اطلاع از قیمتهای بلوک سقفی تماس بگیرید.

  • بلوک سبک دیواری

انواع بلوک سیمانی سبک دیواری به دلیل وزن کم و ضریب انتقال پایین صوت و حرارت گزینه مناسبی برای استفاده در صنعت ساختمان سازی و دیوارچینی ها و جداره های داخلی هستند. از آنجایی که همواره مهندسین و تولید کنندگان درصدد هستند که سازه های سبک و در عین حال مستحکم تولید کنند استفاده از بلوک هایی با وزن سبک در پروژه های ساخت گزینه اول است.

اگر به دنبال بلوک ‌های بتنی سبک وزن هستید، بلوک راد طیف گسترده‌ ای از بلوک‌ های سبک وزن با کیفیت بالا را با طیف وسیعی از ابعاد مختلف، ارائه می دهد. برای اطمینان از اینکه می توانید اندازه و استحکام مناسب محصول را برای پروژه خود پیدا کنید. برای پروژه‌های دیگر شما، ما طیف گسترده ‌ای از بلوک‌های بتنی را تولید می کنیم.

بلوک های بتنی سبک می توانند برای یکپارچگی ساختاری یک پروژه ضروری باشند. بنابراین، انتخاب صحیح آن بسیار مهم است. اگر نمی توانید محصول مورد نیاز خود را پیدا کنید یا مطمئن نیستید که از کدام محصول استفاده کنید، برای راهنمایی با مشاورین بلوک راد از طریق راه های ارتباطی تماس بگیرید تا علاوه بر قیمت از سایر اطلاعات تکمیلی برای پروژه خود نیز بهره مند شوید.

برای مشاهده جدول قیمت بلوک سیمانی کلیک کنید.

سوالات متداول

از بلوک سیمانی سبک به دلیل وزن کم در دیوارچینی داخلی ساختمان استفاده می شود.

قیمت بلوک سیمانی سبک در مجتمع تولیدی بلوک راد بر حسب ابعاد و نرخ مواد استفاده شده در آن متغیر است، برای اطلاع از قیمت با ما تماس بگیرید.

مواد تشکیل دهنده بلوک سیمانی سبک شامل آب، سیمان و پوکه های معدنی است.

بلوک های سبک راد در ابعاد بزرگ 20×30×40، متوسط 20×20×40، 20×15×40 و کوچک 20×10×40 و یا 20×8×40 تولید می شوند.

بلوک لیکا، لیپر، هبلکس، AAC، بلوک گازی سبک و بلوک سه جداره از پرکاربردترین انواع بلوک سبک سیمانی هستند.

2 دیدگاه

  • بلوک سیمانی سبک مجموعه راد از بهترین بلوک های سبکی هست که من تا به حال استفاده کردم. ممنون از کیفیت خوب بلوک های تولیدی مجموعه راد

    • سلام و وقت بخیر
      ممنون از لطف و نظر شما دوست عزیز، خرسندیم که کیفیت بلوک های سیمانی سبک مجموعه راد رضایت شما را کسب نموده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *