ساخت گلدان با بلوک سیمانی

بلوک سیمانی، از جمله مصالح پیش‌ ساخته بسیار پرکاربرد در ساخت ساختمان‌ ها است و در ابعاد و اندازه‌ های متفاوتی با توجه به نیاز تولید می‌ شود. بلوک‌ های سیمانی از مواد اولیه‌ ای چون سیمان پرتلند، ماسه، آب و شن تشکیل شده‌ اند و در انواع سبک، نیمه سبک و سنگین عرضه می‌ شوند. بلوک های سیمانی نسبت‌ به سایر مصالح از دوام و مقاومت بالاتری برخوردار هستند و به دلیل طول عمر بالای آن‌ ها، در ساخت انواع سقف و دیوار و همچنین سایر سازه‌ ها از آن‌ ها استفاده می‌ شود. علاوه‌ بر کاربرد بلوک‌ های سیمانی در انواع ساخت‌ و ساز، این قطعات در مواردی همچون ساخت باربیکیو، ساخت گلدان، دیوارچینی باغ و غیره نیز دارای کاربرد هستند. در این مقاله نیز قصد داریم تا با ساخت گلدان با بلوک سیمانی آشنا شده و ویژگی‌ های آن را بررسی نماییم.

ایده ساخت گلدان با بلوک‌ سیمانی

یکی دیگر از کاربرد های بلوک سیمانی، استفاده از آن‌ ها در ساخت انواع گلدان می‌ باشد. ساخت گلدان با این نوع بلوک های سیمانی یکی از ارزان‌ ترین و عالی‌ ترین روش‌ ها جهت ساخت گلدان در مکان‌ هایی چون حیاط، حیاط خلوت، فضای باز عمومی، باغچه، باغ، منازل ویلایی و غیره است و شما می‌ توانید با صرف کمترین هزینه، انواع گلدان‌ با بلوک‌ های سیمانی را خلق نمایید. ساخت گلدان با این بلوک های سیمانی نیاز به تجهیزات و مهارت خاصی نداشته و تنها با چند ایده‌ی خلاقانه، می‌ توانید اشکال مختلفی از گلدان با بلوک سیمانی را ایجاد نمایید. بلوک‌ های سیمانی به دلیل جذب رطوبت در خود، گلدان‌ های مناسبی برای انواع گل و گیاهان هستند و می‌ توانند در تزیین باغ و باغچه نقش مهمی را ایفا کنند. همان‌ طور که گفته شد بلوک‌ های سیمانی در ابعاد و اندازه‌ های گوناگونی با توجه به نیاز تولید می‌ شوند و شما می‌ توانید با توجه به متراژ محیط و نیاز خود، هر کدام از انواع بلوک های سیمانی را انتخاب کرده و گلدان های خلاقانه و زیبای خود را بسازید.

ساخت گلدان دیواری با بلوک سیمانی

روش‌ ها و ایده‌ های بسیار گوناگون و متفاوتی در ساخت گلدان با بلوک های سیمانی وجود دارد که یکی از روش‌ های آن، ساخت گلدان‌ های دیواری با بلوک سیمانی می‌ باشد. در این روش تعدادی از بلوک‌ های سیمانی در ابعاد یکسان در کنار دیوار حیاط یا باغ به‌ صورت افقی بر روی‌ هم چیده می‌ شوند و در هر ردیف از بلوک‌ های سیمانی نیز به‌ صورت یکی یا چند بلوک در میان، بلوک‌ های سیمانی را به‌ صورت عمودی قرار می‌ دهند. این نوع از ساخت گلدان با بلوک سیمانی در ابعاد و متراژ های گوناگونی قابل طراحی و اجرا بوده و شما می‌ توانید با توجه به ایده و طراحی خود، گلدان دیواری خود را بزرگ‌ تر و یا کوچک‌ تر نمایید. سپس تمامی حفره‌ های موجود در بلوک‌ های سیمانی را توسط خاک مرغوب پر کرده و می‌ توانید از انواع گل و گیاهان به‌ ویژه انواع کاکتوس‌ ها استفاده نمایید. همچنین می‌ توانید گلدان‌ های ساخته‌ شده با بلوک سیمانی خود را توسط رنگ‌ های گوناگون رنگ‌ آمیزی کرده و نمایی بسیار شیک و مدرنی را در حیاط و یا باغ خود به وجود آورید.

از دیگر ایده‌ های خلاقانه در ساخت گلدان با این بلوک ها نیز می‌ توان به ساخت گلدان تک با بلوک سیمانی، ساخت گلدان‌ های آبشاری، ساخت گلدان به شکل مثلث، ساخت گلدان با اشکال متفاوت هندسی و مدرن اشاره نمود.

بلوک سیمانی سبک

مراحل ساخت گلدان با بلوک سیمانی

از جمله مراحل ساخت گلدان با بلوک های سیمانی می توان به مراحل زیر اشاره نمود:

  • اولین مرحله تهیه مواد اولیه و سپس پیاده‌ سازی طرح مورد نظر جهت چیدمان و قرار دادن بلوک های سیمانی بر روی یکدیگر است.
  • محل مورد نظر را جهت چیدمان بلوک های سیمانی به‌ طور کامل تراز کرده و جهت از بین بردن گرد و غبار از روی بلوک‌ های سیمانی، آن‌ ها را توسط آب و صابون شسته و به‌ طور کامل تمیز نمایید. در این مرحله اگر قصد رنگ‌ آمیزی و نقاشی بلوک‌ های سیمانی را دارید، می‌ توانید آن‌ ها را رنگ کرده وپس‌ از خشک شدن کامل آن‌ ها، مراحل بعدی را دنبال نمایید.
  • قسمت زیرین بلوک سیمانی که سوراخ بوده و قرار است خاک در آن ریخته شود را توسط چسب، پارچه و توری های مقاوم پوشانده و با توجه به طرح موردنظر، بلوک‌ ها را بر روی یکدیگر بچینید.
  • خاک را به قسمت‌ های موردنظر بلوک اضافه کرده، گیاه خود را کاشته و مقداری به آن آب اضافه نمایید.

لازم به ذکر است که ساخت گلدان با بلوک سیمانی به گیاهان، به‌ هیچ‌ عنوان صدمه و آسیبی وارد نکرده و با استفاده از بلوک سیمانی سبک در ساخت گلدان، می‌ توانید گیاهانی سرزنده و شاداب داشته باشید.

زمان ساخت گلدان با بلوک سیمانی نیز براساس نوع طرح و تعداد بلوک های سیمانی متفاوت می‌ باشد.

ویژگی‌ های ساخت گلدان با بلوک سیمانی

از جمله ویژگی‌ های ساخت گلدان با این نوع بلوک ها می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بلوک های سیمانی به دلیل وجود سیمان پرتلند در خود، از مقاومت و دوام بالاتری نسبت‌ به سایر مصالح و مواد اولیه برخوردار هستند و به‌ همین جهت گلدان‌ های ساخته‌ شده با بلوک سیمانی نیز از دوام و طول عمر بالاتری به‌ ویژه در فضای باز برخوردار می‌ باشند.
  • گلدان‌ های ساخته‌ شده با بلوک سیمانی در برابر عواملی چون رطوبت، حرارت، تابش مستقیم نور خورشید، فشار، ضربه و غیره بسیار مقاوم هستند.
  • ساخت گلدان با بلوک سیمانی نیاز به ابزار آلات و تجهیزات خاصی نداشته و در کوتاه‌ ترین زمان و با صرف کمترین هزینه می‌ توانید گلدان‌ های بسیار مدرن و زیبایی را توسط بلوک های سیمانی خلق نمایید.
  • تنوع در ساخت گلدان با بلوک سیمانی بسیار بالا است و شما می‌ توانید توسط بلوک های سیمانی، اشکال بسیار متفاوتی از گلدان‌ ها را ایجاد نمایید.

اینجا بخوانید: با بلوک سیمانی باربیکیو بسازید

در پایان

شرکت بلوک راد، تولید کننده انواع کول سیمانی چاه و بلوک سیمانی سنگین، بلوک سیمانی سبک در ابعاد و اندازه‌ های متفاوت است و محصولات خود را با کیفیت‌ های بسیار بالا به مشتریان عرضه می‌ کند. این مجموعه علاوه‌ بر تولید بلوک های سیمانی، انواع کول چاه و بیش‌ از ۱۲ نوع محصولات سیمانی را نیز تولید نموده و از جمله خدمات این مجموعه نیز می‌ توان به حمل نخاله و حفر چاه اشاره نمود. شما عزیزان می‌ توانید جهت اطلاع از قیمت و چگونگی سفارش انواع بلوک سیمانی، با شماره همراه 09123850017 تماس حاصل نموده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *