ساخت باربیکیو با بلوک سیمانی

بلوک‌ های سیمانی، از جمله پر استفاده ترین مصالح به کار رفته در انواع ساخت‌ و ساز هستند و علاوه‌ بر کاربرد در بخش‌ های متفاوت ساختمان‌ سازی، در طراحی و ساخت سایر تجهیزات نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرند. از جمله این تجهیزات نیز می‌ توان به ساخت باربیکیو با استفاده از بلوک های سیمانی اشاره نمود. ساخت باربیکیو با بلوک‌ های سیمانی نیز همانند سایر تجهیزات، نیازمند مراحل و اجرای خاصی بوده و باربیکیو هایی که با بلوک‌ های سیمانی طراحی و اجرا می‌ شوند، به دلیل مقاومت بلوک های سیمانی، از دوام و طول عمر بالایی برخوردار می باشند.

ساخت باربیکیو با بلوک سیمانی

همان طور که می‌ دانید، باربیکیو وسیله‌ ای کاربردی برای پخت‌ و پز در فضای باز و محوطه‌ خارجی منازل ویلایی است و امروزه نیز وجود باربیکیو در طراحی فضای باز از طرفداران بی‌ شماری برخوردار است. باربیکیو ها از متریال‌ های گوناگونی قابل ساخت و اجرا هستند که یکی از پرکاربردترین آن‌ ها، استفاده از بلوک‌ های سیمانی در ساخت آن‌ ها می‌ باشد. باربیکیو هایی که با بلوک‌ های سیمانی ساخته‌ شده اند نسبت‌ به سایر باربیکیو ها، از مقاومت، ماندگاری و دوام بالایی برخوردار هستند و در ابعاد، ارتفاع و اشکال گوناگونی قابل طراحی و اجرا می‌ باشند. 

طراحی و ساخت باربیکیو با بلوک‌ های سیمانی بسیار آسان است و با اطلاع از مراحل اجرایی آن، می‌ توانید به‌ راحتی در فضای باز منزل خود، آن را ساخته و از آشپزی در فضای باز لذت ببرید. 

مراحل اجرای باربیکیو با بلوک سیمانی 

از جمله مراحل اجرا و ساخت باربیکیو با بلوک سیمانی می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود: 

طراحی اولیه باربیکیو 

اولین مرحله جهت ساخت باربیکیو با بلوک‌ های سیمانی، طراحی اولیه شکل باربیکیو بر اساس متراژ و ابعاد مورد نظر است. همچنین در این مرحله نیز می‌ توانید ابعاد و اندازه دقیق باربیکیو را به دست آورده و طراحی آن را به‌ طور کامل انجام دهید. 

تهیه مصالح 

پس‌ از پیاده‌ سازی نقشه کلی باربیکیو با بلوک سیمانی بر اساس ابعاد و اندازه سازه، تعداد بلوک سیمانی مورد نیاز را تهیه نموده و ابزار و ملات مورد نیاز را نیز جهت چیدن بلوک‌ ها بر روی یکدیگر فراهم آورید.

پایه گذاری باربیکیو

جهت اجرای پایه باربیکیو و افزایش استحکام سازه در جایگاه خود، گودال مناسبی را در محل مورد نظر حفر کرده و آن را با مخلوط استانداردی از شن و ماسه پر نمایید. پس‌ از گذشت یک روز و خشک شدن کامل مخلوط شن و ماسه و همچنین ایجاد سطح یکدست و هموار، شروع به چیدن بلوک‌ های سیمانی برای ساخت باربیکیو نمایید. 

بلوک سیمانی

چیدن بلوک‌ های سیمانی 

در این مرحله نیز نوبت به چیدن بلوک های سیمانی به‌ صورت ردیف در کنار یکدیگر شده و جهت چسباندن آن‌ ها نیز می‌ توانید از ملات سیمانی استفاده نمایید. جهت استفاده از ملات نیز بهتر است نسبت ماسه و سیمان را به‌ صورت ۱ به ۵ مخلوط نموده و مقاومت سازه را افزایش دهید. به‌ طور معمول در شرایط آب‌ و هوایی مناسب، مدت زمان ۴۸ ساعت برای خشک شدن کامل سیمان‌ ها کافی بوده و پس‌ از اتمام ساخت باربیکیو نیز می‌ توانید جهت زیباسازی آن از انواع روکش‌ های نسوز استفاده نمایید. 

مزایای ساخت باربیکیو با بلوک سیمانی 

از جمله مزایای ساخت باربیکیو با بلوک‌ های سیمانی می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود: 

  • دارای دوام و ماندگاری بسیار بالا 
  • قابل‌ اجرا در ابعاد و اشکال بسیار گوناگون 
  • ساخت و اجرای بسیار آسان و بدون نیاز به مهارت‌ های خاص 
  • مقاوم در برابر رطوبت و حرارت به دلیل وجود بلوک‌ های سیمانی 
  • قیمت بسیار مناسب و اقتصادی 
  • تنوع در روش ساخت و قابل‌ اجرا در مدل‌ های گوناگون باربیکیو 

هزینه ساخت باربیکیو با بلوک سیمانی 

هزینه ساخت باربیکیو با بلوک سیمانی بر اساس عوامل و فاکتور های گوناگونی متفاوت می‌ باشد و از جمله این عوامل می‌ توان به ابعاد و اندازه باربیکیو، تعداد بلوک سیمانی مصرفی، استفاده از روکش‌ های نسوز در باربیکیو و غیره اشاره نمود. 


اینجا بخوانید: راهنمای خرید بلوک سیمانی

در پایان

مجتمع تولیدی بلوک راد در زمینه تولید انواع بلوک های سیمانی، دارای سال‌ ها تجربه فعالیت بوده و علاوه‌ بر بلوک های سیمانی، انواع کول چاه و بیش‌ از ۱۲ نوع محصولات متفاوت سیمانی و بتنی در تیپ‌ های گوناگون را تولید و عرضه می‌ نماید. مشتریان عزیز می‌ توانند جهت اطلاع از قیمت روز بلوک‌ های سیمانی و چگونگی سفارش آن‌ ها، با مجموعه بلوک راد تماس حاصل کرده و اطلاعات لازم را دریافت نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *