دیوارچینی با بلوک سیمانی

 دیوارچینی با بلوک سیمانی یکی از بخش‌ های مهم ساختمان‌ سازی است و شامل مراحل و نکات بسیار مهمی در استفاده از بلوک های سیمانی می‌ باشد. همان طور که می‌ دانید بلوک‌ های سیمانی، یکی از رایج‌ ترین و پرکاربرد ترین مصالح استفاده‌ شده در ساختمان‌ سازی هستند و به‌ دلیل ابعاد بزرگ‌ تر خود نسبت‌ به بلوک های سفالی و آجری، قیمت مناسب‌ تر و مقاومت بسیار بالا، استفاده از آن‌ ها در دیوارچینی و سایر بخش‌ های ساختمانی بسیار مقرون‌ به‌ صرفه‌ تر است و علاوه‌ بر آن سبب دوام و مقاومت سازه نیز می‌ شود. در این مقاله نیز قصد داریم تا با نکات مهم در دیوارچینی با بلوک سیمانی آشنا شده و جزئیات آن را مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

جزئیات دیوارچینی با بلوک سیمانی

دیوار های ساخته‌ شده با بلوک سیمانی، از دوام و مقاومت بالایی برخوردار هستند و با توجه به پایداری مناسب، در برابر آسیب‌ های محیطی همچون زلزله و یا رانش، از خود مقاومت بالایی نشان داده و سبب استحکام بیشتر سازه می‌ شوند. این استحکام و مقاومت علاوه‌ بر تاثیر کیفیت بلوک های سیمانی، به اجرا و رعایت اصول دیوارچینی نیز بسیار بستگی داشته و هرچه در دیوارچینی با بلوک سیمانی، نکات و جزئیات آن به‌ طور کامل رعایت شوند، دیوار ها از استقامت و مقاومت بالاتری برخوردار هستند.

از جمله نکات مهم در دیوارچینی با بلوک سیمانی نیز می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

رعایت نکات ایمنی

اولین نکته برای ساخت‌ و ساز هر یک از بخش‌ های سازه، رعایت نکات ایمنی است. به دلیل استفاده از بلوک های سیمانی در دیوارچینی، بهتر است از دستکش‌ های ضد آب و همچنین عینک هایی که محافظ چشم هستند استفاده نمایید. زیرا بلوک‌ های سیمانی بر پایه سیمان هستند و جهت جلوگیری از آسیب به پوست و چشم خود، بهتر است از تجهیزات ایمنی استفاده نمایید.

خرید بلوک سیمانی باکیفیت

بلوک های سیمانی دارای انواع متنوعی هستند و در کیفیت های متفاوت به بازار عرضه می‌ شوند. بهترین بلوک‌ های سیمانی نیز بلوک‌ هایی هستند که از دوام و مقاومت بالایی برخوردار بوده و دارای ابعاد و اندازه استاندارد باشند و همچنین شکل منظمی داشته باشند. بنابراین جهت خرید با کیفیت ترین بلوک های سیمانی، بهتر است آن‌ ها را از مراکز و مجموعه‌ های بسیار معتبر و شناخته‌ شده خریداری کنید.

جهت خرید و سفارش بهترین بلوک سیمانی با مناسب‌ ترین قیمت نیز می‌ توانید با مجتمع تولیدی بلوک راد در تماس باشید.

توجه به شرایط آب‌ و هوایی

از دیگر جزئیات بسیار مهم که برخی از افراد برای پیشبرد سریع‌ تر ساخت‌ و ساز خود به آن توجه نمی‌کنند، شرایط آب‌ و هوایی مناسب برای استفاده از بلوک های سیمانی در دیوارچینی است. هوای بسیار گرم و آفتابی و همچنین هوای بسیار سرد، تأثیرات منفی بر روی بلوک‌ های سیمانی و چسبندگی آن‌ ها به یکدیگر در دیوارچینی گذاشته و بنابراین بهتر است دیوارچینی با بلوک سیمانی را در دمای هوای مناسب انجام داده و یا در غیر این صورت، از پوشش های مناسب بر روی دیوار استفاده نمایید.

توجه به زیرسازی مناسب

دیوار های چیده شده با بلوک سیمانی، هر کدام دارای طول و ارتفاع متفاوتی هستند و هرچه ارتفاع دیوار ها بیشتر باشد، نیازمند زیرسازی عمیق تر محکم‌ تر است. بنابراین قبل‌ از دیوارچینی با بلوک سیمانی، فونداسیون مناسب دیوار را با توجه به ارتفاع و ابعاد آن انجام داده و از استحکام و مقاومت آن اطمینان حاصل کنید.

انواع بلوک سیمانی

توجه به ابعاد بلوک سیمانی

یکی دیگر از نکات بسیار مهم در این روش دیوارچینی، ابعاد بلوک سیمانی مناسب برای دیوارچینی است. این بلوک‌ ها باید دارای ابعاد و شکل متناسب برای دیوارچینی باشند و به درستی در کنار یکدیگر چیده شوند. بلوک‌ های سیمانی سبک، یکی از بهترین بلوک‌ ها برای دیوارچینی ساختمان هستند. این بلوک ها بار مرده ساختمان را بسیار کاهش داده و در مقابل از مقاومت بالایی نیز برخوردار هستند.

خیس کردن بلوک های سیمانی

یکی دیگر از نکات بسیار مهم در دیوارچینی با بلوک سیمانی، خیس کردن بلوک ها قبل‌ از دیوارچینی است. استفاده از بلوک‌ های سیمانی خشک در دیوارچینی، سبب جذب آب ملات به بلوک شده و بنابراین چسبندگی ملات کاهش یافته و بلوک‌ ها به‌ خوبی به یکدیگر نچسبیده و مقاومت و استحکام سازه کاهش خواهد یافت. بنابراین بهتر است به مدت ۵ تا ۶ روز قبل‌ از دیوارچینی، بلوک‌ های سیمانی را به طور مرتب خیس کرده تا رطوبت کافی در آن‌ ها تشکیل شود.

توجه به شمشه کشی

توجه به شمشه کشی دیوار های ساخته‌ شده با بلوک های سیمانی، سبب می‌ شود که دیوار از یکپارچگی و صافی بسیار مناسبی برخوردار باشد.


اینجا بخوانید: اصول و مراحل دیوارچینی

مزایای دیوارچینی با بلوک سیمانی

از جمله مزایای این روش دیوارچینی، می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عدم ایجاد بار مرده در ساختمان
  • افزایش مقاومت، استحکام و دوام سازه
  • قیمت مناسب و مقرون‌ به‌ صرفه بلوک سیمانی در دیوارچینی نسبت‌ به سایر مصالح
  • جلوگیری از فرسایش زمین
  • امکان گچ‌ کاری و رنگ‌ آمیزی داخلی دیوار

در پایان

مجتمع تولیدی بلوک راد، انواع بلوک های سیمانی و کول چاه را با استفاده از بهترین و مرغوب‌ ترین مواد اولیه تولید کرده و آن‌ ها را با قیمتی مناسب به مشتریان خود عرضه می‌ کند. این مجموعه علاوه‌ بر آن ۱۲ نوع محصولات مختلف بتنی را نیز تولید نموده و شما عزیزان می‌ توانید جهت اطلاع از قیمت و سفارش هر یک از انواع بلوک های سیمانی، با مجموعه بلوک راد تماس حاصل نموده و اطلاعات لازم را از کارشناسان این مجموعه دریافت نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *