بلوک سیمانی باغبانی

بلوک های سیمانی، یکی از پرکاربردترین محصولات سیمانی هستند که از آن‌ ها جهت انواع ساخت‌ و ساز و سازه‌ های گوناگون استفاده می‌ شود. بلوک سیمانی جزء رایج ترین مصالح در ساخت سقف، دیوار ها و همچنین ساختمان‌ های گوناگون بوده و دارای انواع متنوعی بر اساس کاربرد می‌ باشند. بلوک سیمانی باغبانی نیز یکی دیگر از انواع بلوک های سیمانی است که از آن‌ ها جهت دیوار چینی باغ‌ ها و ساخت سایر تجهیزات باغی استفاده می‌ شود. بلوک سیمانی باغبانی همان بلوک سیمانی سنگین است که در ادامه به بررسی این بلوک خواهیم پرداخت. پس در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

ویژگی بلوک سیمانی باغبانی

همان‌ طور که گفته شد بلوک سیمانی باغبانی، نوعی بلوک سیمانی سنگین است و وزن آن نسبت‌ به بلوک‌ های سیمانی سبک بسیار بیشتر می‌ باشد. همچنین بلوک سیمانی باغبانی از ابعاد و اندازه بسیار بزرگ‌ تری نسبت‌ به سایر بلوک‌ ها برخوردار بوده و در ساخت آن‌ ها از مواد اولیه بسیار با کیفیتی همچون سیمان، شن، ماسه و پوکه های معدنی مرغوب به کار برده می‌ شود. بلوک سیمانی باغبانی دارای دو شکل ظاهری ته بسته و ته خالی است و بسیار مناسب برای ساخت‌ و ساز های باغبانی همچون دیوار کشی باغ می‌ باشد. این بلوک‌ ها دارای سوراخ‌ هایی هستند که توسط شن و ماسه پر شده و بسیار مقاوم و با دوام در برابر آسیب‌ های محیطی می‌ باشند.

کاربرد های بلوک سیمانی باغبانی

از جمله کاربرد های بلوک سیمانی باغبانی می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

دیوار کشی باغ

یکی از مهم‌ ترین کاربرد های بلوک سیمانی باغبانی، استفاده از این مصالح برای دیوار کشی دور تا دور باغ می‌ باشد. برای استفاده از بلوک سیمانی باغبانی جهت دیوار کشی باغ، ابتدا باید زمین مورد نظر را تمیز کرده و سطح مسطحی را جهت چینش بلوک ها به وجود آورد. در دیوار کشی باغ توسط بلوک سیمانی باغبانی، هر یک از بلوک‌ ها به‌ طور مجزا بر روی یکدیگر چسبانده شده و نصب و اجرای آن نیز بسیار آسان می‌ باشد. هزینه این نوع دیوار کشی با بلوک سیمانی باغبانی نیز بسیار مقرون‌ به‌ صرفه بوده و نسبت‌ به مصالحی چون سنگ‌ های طبیعی و ورق‌ های فلزی بسیار مناسب‌ تر می‌ باشد. 


اینجا بخوانید: اصول و مراحل دیوار چینی

ساخت باغچه

ساخت باغچه با بلوک سیمانی باغبانی نیز یکی دیگر از کاربرد های بلوک سیمانی باغبانی است و در ساخت آن از ۱ یا ۲ ردیف بلوک سیمانی باغبانی به کار برده می‌ شود. کار با بلوک سیمانی باغبانبسیار

راحت‌ تر از سایر مصالح بوده و به دلیل قیمت نسبتاً مناسب آن، جهت دیوار چینی دور باغچه نیز از این مصالح به کار برده می‌ شود.

ساخت استخر کشاورزی

یکی دیگر از کاربرد های بسیار مهم بلوک سیمانی باغبانی، کاربرد و استفاده از آن‌ ها در ساخت استخر های کشاورزی است. استخر های کشاورزی به‌ طور معمول باید از جنس سیمان ساخته شوند و نحوه‌ ساخت آن‌ ها بسیار متفاوت‌ تر از استخر های شنا می‌ باشد. استخر های کشاورزی که در سازه آن‌ ها از بلوک‌ های سیمانی باغبانی به کار برده شده‌ است، بسیار مقاوم و با دوام بوده و ساخت آن ها نسبت‌ به سایر استخر ها نیز از قیمت مناسب‌ تری برخوردار است. استخر های کشاورزی جهت پرورش ماهی، ذخیره آب و همچنین آبیاری باغ‌ ها احداث می‌ شوند و وجود بلوک سیمانی باغبانی استاندارد در ساخت آن‌ ها، بسیار مناسب می‌ باشد.

از دیگر کاربرد های متنوع بلوک سیمانی باغبانی در باغ‌ ها نیز می‌ توان به استفاده از آن‌ ها به‌ عنوان ایجاد فضای مناسبی برای قرار دادن گیاهان در باغ و تزیین آن اشاره نمود.

مزایای بلوک سیمانی باغبانی

از جمله مزایای استفاده از بلوک سیمانی باغبانی می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مقاومت فشاری بسیار بالای بلوک سیمانی باغبانی
  • سهولت در استفاده از بلوک سیمانی باغبانی و سرعت عمل بالا در اجرا
  • قیمت مناسب و مقرون‌ به‌ صرفه نسبت‌ به سایر مصالح
  • تنوع در اشکال بلوک سیمانی باغبانی با توجه به کاربرد
  • عدم آسیب به محیط‌ زیست و سازگار با محیط
  • مقاومت بالا در برابر آسیب‌ ها و صدمات محیطی
  • سهولت در مسلح کردن بتن
  • دوام، مقاومت و ماندگاری بسیار بالا
  • کار پذیری با انواع ملات ها

قیمت بلوک سیمانی باغبانی

قیمت بلوک سیمانی باغبانی بر اساس عوامل و فاکتور های گوناگونی متفاوت می‌ باشد. از جمله این فاکتور ها نیز می‌ توان به کیفیت بلوک سیمانی، تعداد بلوک، شرکت تولید کننده و غیره اشاره نمود.

در پایان

شرکت بلوک راد، تولید کننده و ارائه دهنده انواع مصالح سیمانی همچون بلوک سیمانی بوده و دارای بیش‌ از ۱ دهه تجربه در زمینه تولید بلوک های سیمانی سبک و سنگین می‌ باشد. از دیگر تولیدات این مجموعه نیز می‌ توان به تولید کول چاه و بیش‌ از ۱۲ نوع مصالح گوناگون بتنی و سیمانی در تیپ‌ های متفاوت اشاره نمود. شما نیز می‌ توانید جهت اطلاع از قیمت بلوک سیمانی باغبانی و سفارش آن، با مجتمع تولیدی بلوک راد تماس حاصل کرده و اطلاعات لازم را از کارشناسان ما دریافت نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *