بلوک نمادار سیمانی

در دنیای امروزی برای بسیاری از ساخت ‌وسازها به‌ جای استفاده از آجرهای سفالی که علاوه‌ بر هزینه بسیار زیاد، بهره‌ وری بسیار پایینی داشتند، از انواع بلوک سیمانی استفاده می‌کنند که یکی از آنها بلوک نمادار سیمانی است.


لازم به توضیح است در حال حاضر بلوک نمادار سیمانی جزء محصولات تولیدی مجتمع بلوک راد نمی باشد.

در صورت تولید این محصول متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.


بلوک های سیمانی یکی از پرکاربردترین مصالح مورد استفاده در ساخت انواع ساختمان‌ ها بوده و علاوه‌ بر کاربرد در ساخت مراکز تجاری و صنعتی بسیار بزرگ، در ساخت ساختمان‌ های مسکونی کوچک نیز به کار برده می‌شوند. در ساخت بلوک سیمانی از سیمان پرتلند، ماسه و شن، آب و دیگر سنگدانه ها استفاده‌ شده و دارای انواع متفاوتی هستند.

بلوک نمادار سیمانی 

بلوک سیمانی نمادار یا بلوک نما به نوعی از بلوک سیمانی گفته می‌شود که از ماسه، سیمان و آب تشکیل شده و در فشار بسیار بالا و ویبره و پرس تولید می‌شوند. وجود پرس ۴۰۰ تن در تولید بلوک نمادار سیمانی، سبب می‌شود که تمامی منافذ بتن از بین‌ رفته و سطحی یکدست از بلوک حاصل شود. همانطور که از نام این بلوک پیداست، نوعی از بلوک سیمانی است که دارای طرح‌ های خاصی بوده و عموماً برای دیوار چینی و نمای بیرونی ویلا ها، ساختمان‌ ها و دیوارچینی محوطه استفاده می‌شود.

به کار بردن بلوک سیمانی نما دار در دیوارچینی دور محوطه، گزینه‌ی بسیار مناسبی به‌ جای استفاده از دیوار های سنتی بوده و سبب ایجاد نمایی شیک و بسیار منحصر به‌ فرد می‌شود.

به دلیل سنگدانه‌ های به‌ کار رفته در تولید بلوک‌ های نمادار سیمانی، این بلوک‌ ها جزء بلوک‌ های نیمه‌ سنگین و بلوک سیمانی سنگین محسوب شده و به‌ همین دلیل بسیار مقاوم و پایدار در برابر آسیب‌ ها هستند. بنابراین با وجود وزن بسیار بالای این بلوک‌ ها، برای سبک سازی و همچنین عایق سازی ساختمان‌ ها گزینه مناسبی نیستند.

انواع بلوک سیمانی نمادار

از جمله انواع بلوک نما می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بلوک نمادار سیمانی طرح دار

این نوع از بلوک‌ های نمادار، در طرح‌ ها و مدل‌ های بسیار متنوعی تولید شده و ابعاد آنها نسبت‌ به نوع کاربرد تعیین می‌شود. شما می‌توانید این نوع از بلوک‌ های نمادار را در طرح‌ های دلخواه از بازار خریداری کرده و استفاده نمایید.

  • بلوک نمادار سیمانی گوشه

از این نوع بلوک‌ های نمادار برای کنج و گوشه دیوار ها که دارای حالتی سه‌ گوش هستند استفاده میشود.

  • بلوک نمادار سیمانی دو طرفه

این بلوک‌ های سیمانی در سازه‌ هایی که از دو طرف دارای دید می‌باشند استفاده می‌شوند. به‌ عنوان مثال برای دیوار چینی، حصارکشی محوطه ها و همچنین در باغ‌ ها که از دو طرف، دیوار نمایان است استفاده‌ شده و طرح دو طرف این بلوک ها نیز با یکدیگر یکسان است.

  • بلوک نمادار سیمانی درپوش

از این نوع بلوک‌ های نمادار به‌ عنوان پوششی بر روی دیوار ها به کار برده شده و در دیوار های نما دار، دیوار حائل و غیره از بلوک نما دار درپوش استفاده می‌شود.

همچنین بلوک‌ های نمادار به بلوک های نمادار نیمه و بلوک های نمادار استاندارد یا نرمال نیز تقسیم بندی میشوند. بلوک نمادار جزء بلوک سیمانی سنگین به شمار رفته و بسیار مناسب برای دیوار های کوتاه و مقاوم هستند.

کاربرد بلوک نمادار سیمانی 

با توجه به سبک معماری امروزی که دارای نماهای بسیار متفاوت و جذابی هستند، از بلوک سیمانی نمادار در بسیاری از این سازه‌ ها به کار برده شده و سبب ایجاد نمایی بسیار شیک و خاص می‌شوند.

از جمله کاربرد های بلوک نما دار سیمانی می‌توان به استفاده از آنها در دیوار باغ‌ ها، مراکز تجاری بزرگ، منازل مسکونی، اداره‌ جات و سازمان‌ های اداری، صنایعی چون سوله و کارخانجات، انواع ساختمان‌ ها، ویلا سازی، محوطه سازی، در راه‌ سازی و پل‌ سازی، ساخت آلاچیق، نماسازی ساختمان و غیره اشاره کرد.

چگونگی تولید بلوک سیمانی نمادار

بلوک‌ های نمادار سیمانی نسبت‌ به سایر بلوک‌ ها، دارای بافتی متراکم‌ تر و با کیفیت بالاتری بوده و توسط دستگاه بلوک‌ زنی که دارای ویژگی‌ های پرسی و ویبره است تولید می‌شوند. این بلوک ها به دو روش تولید میشوند که در یک روش از قالب های طرح دار استفاده شده و در روش دیگر پس از ساخت بلوک ها توسط دست روی آنها تراشیده شده و طراحی میشوند.

پس‌ از ساخت این بتن‌ ها، برای عمل‌ آوری، این قطعات به اتاق بخار رفته و در مدت زمان معینی در آنجا قرار داده می‌شوند. پس‌ از به اتمام رسیدن تولید و ساخت بلوک نمادار سیمانی، این بلوک ها بر روی پالت‌ های چوبی قرار گرفته و آماده‌ی انتقال به محل اجرا می‌شوند.

مزایای استفاده از بلوک نمادار سیمانی 

از جمله مزایای استفاده از بلوک نمادار عبارتنداز:

  • اجرا و نصب بلوک‌ های نمادار بسیار آسان و راحت بوده و نیاز به مهارت و تخصص‌ های خاصی نخواهد داشت.
  • خرید بلوک‌ های نمادار سیمانی بسیار مقرون‌ به‌ صرفه نسبت‌ به دیگر مصالح بوده و با استفاده از آنها در هزینه‌ های خود صرفه‌ جویی می‌کنید.
  • بلوک‌ های نما دار دارای طرح‌ های بسیار متنوع و زیبایی بوده و شما می‌توانید انواع طرح‌ های آن را انتخاب کرده و به کار ببرید.
  • طول عمر، مقاومت و دوام بلوک نمادار  بسیار بالا بوده و مناسب برای استفاده در تمامی شرایط آب‌ و هوایی می‌باشد.
  • با استفاده از بلوک سیمانی نمادار، می‌توانید نمایی بسیار زیبا از ساختمان خود را به وجود آورده و در صورت عدم استفاده، به‌ راحتی می‌توانید بلوک‌ های نما دار را از یکدیگر جدا کرده و در جایی دیگر قرار دهید.
  • در هنگام نصب بلوک نمادار نیازی به بند کشی نیست و در هنگام حمل‌ و نقل و جابجایی پرتی ندارند.
  • به دلیل داشتن نمایی دو طرفه در بلوک نما، می‌توان از آنها برای دیوار ها و محوطه‌ هایی که از ۲ طرف دید دارند استفاده کرد.

قیمت بلوک نمادار سیمانی 

شرایط تولید و قالب‌ بندی بلوک نما نسبت‌ به سایر بلوک های سیمانی بسیار تفاوت داشته و به‌ همین دلیل این بلوک‌ ها دارای قیمت بالاتری هستند. همچنین با توجه به قیمت روزانه سنگدانه‌ ها و سیمانی که در ساخت این بلوک ها به کار می‌رود و تعداد سفارش این بلوک‌ها و حمل و نقل، نمی‌توان هزینه مشخصی را برای آنها تعیین نمود.

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت انواع بلوک نما دار سیمانی با شرکت بلوک راد تماس گرفته و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مجتمع تولیدی بلوک راد دارای سال‌ ها سابقه و تجربه در حوزه تولید انواع بلوک سیمانی سبک و بلوک سقفی سیمانی و همچنین کول چاه بوده و از بهترین متریال ها در ساخت محصولات خود استفاده می‌کند. شما می‌توانید برای سفارش جزئی و کلی انواع بلوک سیمانی به‌ خصوص بلوک نمادار سیمانی، با شرکت بلوک راد تماس گرفته و سفارش خود را ثبت نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *