راه ‌اندازی کارگاه بلوک زنی

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، راه‌ های بسیار زیادی جهت ایجاد کسب‌ و کار های گوناگون برای ایجاد درآمد به وجود آمده‌ اند که یکی از این کسب ‌و کار ها، راه‌ اندازی کارگاه بلوک سیمانی یا کارگاه بلوک‌ زنی است.

کارگاه بلوک‌ زنی به مکانی گفته می ‌شود که در آن با استفاده از تجهیزات و دستگاه‌ های بخصوصی، انواع بلوک سیمانی و یا بلوک بتنی تولید شده و به بازار عرضه می ‌شوند.

بلوک های سیمانی یکی از پر استفاده ترین و پرکاربرد ترین مصالح در ساخت ‌و ساز بوده و بنا به شرایط سازه، دارای انواع متفاوتی هستند. امروزه به دلیل افزایش آمار ساخت ‌و ساز در کشور، تقاضای بلوک سیمانی بسیار بالا بوده و به‌ همین دلیل راه ‌اندازی کارگاه بلوک‌ زنی به‌ عنوان یک کسب ‌و کار مناسب جهت افزایش درآمد شناخته می ‌شود.

اگر قصد ورود به این کسب‌ و کار و تولید بلوک سیمانی را دارید، باید بدانید که به چه میزان سرمایه برای راه ‌اندازی کارگاه بلوک‌ زنی نیاز داشته و چه دستگاه‌ ها و تجهیزاتی را باید تهیه کرده و از چه تعداد نیروی انسانی بهره‌ مند شوید. برای کسب این اطلاعات می ‌توانید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

صفر تا صد راه ‌اندازی کارگاه بلوک زنی

برای راه اندازی کارگاه بلوک زنی لازم است با نکات آن آشنا شوید، از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرمایه

در ابتدا برای راه ‌اندازی کارگاه بلوک‌ زنی، باید به میزان بودجه در اختیار توجه کنید. در کارگاه بلوک‌ زنی بلوک ‌ها به دو روش دستی و اتوماتیک تولید می‌ شوند که هر کدام از این روش‌ ها نیاز به بودجه متفاوت داشته و شما باید بر اساس هدف خود از چگونگی تولید بلوک‌ ها، میزان هزینه مورد نیاز را تعیین نمایید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که بین روش بلوک زنی اتوماتیک و بلوک‌ زنی دستی، بلوک زنی نیمه اتوماتیک نیز وجود دارد که هزینه این روش نیز متفاوت است.

  • اقدام به خرید دستگاه

پس‌ از تعیین مقدار بودجه و انتخاب روش بلوک زنی، باید اقدام به خرید دستگاه و تجهیزات لازم نمایید. دستگاه‌ های بلوک‌ زنی شامل انواع دستگاه بلوک‌ زنی مکانیکی ۵ قالبه، تمام اتوماتیک، اتوماتیک ۶ قالبه و ۱۲ قالبه، نیمه اتوماتیک و غیره بوده در نتیجه شما می ‌توانید با توجه به روش تولید خود هر کدام از این دستگاه‌ ها را انتخاب کرده و خریداری نمایید.

  • تعیین مکان

در این مرحله شما باید با توجه به تعداد دستگاه‌ های مورد نیاز خود جهت تولید انواع بلوک سیمانی، متراژ مورد نیاز جهت قرار گیری دستگاه‌ ها را تعیین کرده و بر طبق آن ها مکان مناسبی را انتخاب نمایید.

  • گرفتن مجوز

پس‌ از مشخص نمودن مکان مناسب برای احداث کارگاه بلوک‌ زنی، باید اقدام به اخذ مجوز کارگاه نمایید. برای راه‌ اندازی کارگاه بلوک‌ زنی، ابتدا باید کارگاه خود را در مراکز مربوطه ثبت کرده و مجوز شروع به کسب و کار را دریافت نمایید.

از جمله شرایط لازم جهت اخذ مجوز برای احداث کارگاه بلوک ‌زنی عبارت است از:

فردی که قصد راه ‌اندازی کارگاه بلوک‌ زنی را داشته و اقدام به اخذ مجوز می ‌نماید، باید دارای حداقل ۲۰ سال سن بوده و علاوه‌ بر اینکه باید در شهر محل احداث کارگاه سکونت داشته باشد، باید از مهارت‌ های فنی و جسمی لازم مرتبط با کسب‌ و کار خود بهره ‌مند بوده و یا یک استاد کار را برای اخذ مجوز معرفی نماید. همچنین مکانی که جهت راه‌ اندازی کارگاه بلوک‌ زنی معرفی می ‌نماید، باید غیر مسکونی بوده و دارای سند معتبر باشد.

  • تأمین نیروی انسانی

پس‌ از مشخص نمودن محل احداث کارگاه و همچنین اخذ مجوز این کسب و کار، باید با توجه به تعداد دستگاه‌ های خود اقدام به جذب نیروی انسانی کرده و جهت آغاز فعالیت خود برنامه‌ ریزی نمایید.

بعد از طی نمودن این مراحل، با توجه به سرمایه خود و میزان تولید روزانه محصولات خود، تجهیزات دیگری مانند لیفتراک، قفسه بلوک چینی، میکسر، اتاق خشک کن و غیره را می ‌توانید تهیه نمایید.

پس‌ از شناسایی بازار فروش، می‌ توانید کارگاه خود را راه ‌اندازی کرده و محصولات خود را عرضه نمایید.

مزایای راه‌اندازی کارگاه بلوک‌ زنی

از جمله مزایای راه‌ اندازی کارگاه بلوک‌ زنی می ‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • شما با راه ‌اندازی کارگاه بلوک‌ زنی، علاوه‌ بر ایجاد اشتغال برای خود و دیگر افراد، می ‌توانید درآمد بسیار مناسبی را از این راه کسب نمایید. زیرا همان طور که ممکن است بدانید، روند ساخت‌ و ساز در کشور رو به افزایش بوده و به‌ همین دلیل نیاز به بلوک‌ های سیمانی نیز رو به افزایش است.
  • بلوک ها در اثر مدت‌ ها نگهداری دچار هیچ گونه آسیبی نشده و می ‌توان آن ها را در فضای باز نیز انبار نمود.
  • با توجه به تقاضای بسیار زیاد در خرید بلوک سیمانی، شما در هر جایی از کشور که کارگاه‌ خود را احداث نمایید، می ‌توانید محصولات خود را به تمامی نقاط کشور ارسال کرده و سود قابل‌ توجهی را دریافت نمایید.
  • احداث کارگاه بلوک‌ زنی نیاز به تجهیزات بسیار مدرن و پیشرفته ‌ای نداشته و شما می ‌توانید با کمترین میزان بودجه و در فضایی با متراژ کم کارگاه خود را راه ‌اندازی کرده و اشتغال زایی نمایید.
  • علاوه‌ بر مزایای گفته‌ شده، برای راه ‌اندازی کارگاه بلوک‌ زنی نیاز به فضای بسته نبوده و در فضای باز نیز می توانید تولیدات خود را انجام دهید.

راه‌ اندازی کارگاه کوچک بلوک زنی

برخی از افراد نیز با استفاده از یک دستگاه میکسر و یک ماشین بلوک زنی، کارگاه کوچک بلوک‌ زنی را راه ‌اندازی می‌ کنند. این نوع از کارگاه مخصوص کسانی است که قصد ساخت‌ و ساز در زمین شخصی خود را داشته و یا قصد کسب درآمد کمتر از این کارگاه را دارند.

از جمله نکات مثبت راه ‌اندازی کارگاه کوچک و شخصی بلوک‌ زنی می ‌توان به شکستگی کمتر بلوک‌ ها به دلیل عدم جا بجایی، تولید ضایعات کمتر به دلیل عدم حمل‌ و نقل، ایجاد اشتغال با کمترین میزان بودجه، عدم نیاز به فضایی با متراژ بزرگ مانند سوله، عدم شکست در کار به دلیل وجود تقاضای بلوک سیمانی در سرتاسر کشور، کاهش هزینه در تولید بلوک سیمانی به علت عدم حمل‌ و نقل و جا بجایی آن ها و در نتیجه درآمد بیشتر، عدم زیان مالی به علت خراب نشدن بلوک در تمامی شرایط آب‌ و هوایی و غیره اشاره کرد.


اینجا بخوانید: هر آنچه لازم است از دستگاه بلوک زن بدانید


مزایای استفاده از بلوک سیمانی در ساخت‌ و ساز

از برترین مزایای استفاده از بلوک های سیمانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بلوک های سیمانی عایق بسیار مناسبی در برابر حرارت بوده و سبب صرفه‌ جویی در انرژی می‌ شوند.
  • این نوع از مصالح ساختمانی با محیط ‌زیست سازگاری داشته و در تولید آن از هیچ گونه سوخت‌ فسیلی استفاده نمی ‌شود.
  • بلوک‌ های سیمانی در برابر نفوذ نم و رطوبت و همچنین صدا بسیار مقاوم هستند.
  • بلوک های بتنی دارای مقاومت فشاری بالایی بوده و در برابر زلزله بسیار مستحکم و دارای مقاومت بیشتری نسبت به سایر مصالح هستند.
  • این بلوک ها سبب افزایش بار مرده به ساختمان نخواهند شد.

در پایان

مجتمع تولیدی بلوک راد ، دارای سال‌ ها تجربه در زمینه تولید انواع بلوک سیمانی، بلوک سقفی سیمانی و کول چاه در ابعاد متفاوت بوده و بیش‌ از ۱۲ نوع محصول سیمانی و بتنی را در اندازه و ابعاد گوناگون به مشتریان خود عرضه می کند. شما می ‌توانید انواع بلوک سیمانی را در تیراژ بالا با کیفیت بسیار مناسب و قیمتی مقرون‌ به‌ صرفه از شرکت بلوک راد سفارش داده و خریداری نمایید.

شما عزیزان می ‌توانید جهت اطلاع از لیست قیمت انواع بلوک سیمانی و خرید بلوک‌ های سیمانی سبک و سنگین، با شرکت بلوک راد تماس حاصل نموده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *