بلوک سنگین سیمانی

بلوک سیمانی سبک تولید شده با پوکه معدنی


تولید بلوک سنگین سیمانی یکی از مصالح پر مصرف می باشد که برای سفت کاری و دیوارکشی کاربرد بسیاری دارد. متریال مصرفی بلوک، ماسه و سیمان است. امروزه نوعی دیگر از بلوک مرسوم شده با عنوان بلوک سبک که از پوکه و سیمان تشکیل می گردد.

بلوک سبک بیشتر برای تیغه بندی آپارتمانها و برجها که فاکتور وزن یکی از فاکتورهای مهم ساختمان به حساب می آید کاربرد بیشتری دارد. از طرفی بلوک سبک عایق حرارتی و صوتی نیز می باشد و مباحث 18 و 19 قوانین شهرداری را رعایت می کند. بلوک سیمانی در ابعاد مختلف تولید می گردد که کاربرد های مختلفی نیز دارد. بعنوان مثال بلوک سیمانی 10 برای تیغه بندی داخلی و 15 برای تیغه های خارجی کاربرد دارند.

نحوه تولید بلوک سنگین سیمانی

جهت تولید بلوک سنگین باید ابتدا محوطه کافی یعنی متراژ حدودا بالای 2000 متر فضای تولید را محیا کرده به این صورت که زمین آن باید صاف و سفت باشد اگر کف آنرا بتن ریزی کنید که بهتر است، و بلوک تولیدی نیز با کیفیت و ابعاد بهتر و کف صافتری تولید می گردد. اما اگر هزینه بتن کردن زیاد می‌باشد و توجیه اقتصادی ندارد. شما باید کف آنرا باخاک و ماسه بکوبید تا سفت شده و محیای تولید بلوک گردد، سپس کف آنرا ماسه نرم پاچ دهید تا بلوک شما به کف نچسبد.

  • قالب گیری با دستگاه 

سپس دستگاه بلوک سیمانی سنگین را آماده کرده به اینصورت که آنرا روغن کاری کرده و آماده می کنید، سپس ملات آنرا که بستگی به نوع بلوک شما دارد را آماده می کنید اگر بلوک شما از نوع ماسه ای باشد، باید ماسه 08 تهیه کرده و آنرا با سیمان مخلوط کرده دقت کنید که مخلوط آن کم آب باشد. سپس داخل دستگاه برده و بلوک خود را تولید می کنید.

  • ترکیب مصالح

اما اگر بلوک سیمانی شما از نوع پوکه ای باشد شما باید دستگاه میکسر آنرا داشته باشید که به آن ناری ساز می گویند. سپس پوکه و سیمان را داخل میکسر ریخته و آب را به آن اضافه کرده دقت کنید که ملات کم آب باشد. سپس دریچه میکسر را که در زیر آن قرار دارد را باز میکنیم تا ملات تخلیه شده می توانید میکسر را طوری نصب کنید که فرغون حمل ملات را در زیر ان قرار داده تا مستقیم ملات به داخل آن تخلیه گردد سپس ملات بلوک پوکه ای را داخل دستگاه ریخته و بلوک  را تولید می کنیم.

نکات پوکه در بلوک سیمانی

در مورد پوکه بلوک پوکه ای باید بگم که از هر نوع پوکه ای می توان بلوک پوکه ای تولید نمود، اما بهترین پوکه ای که می توان برای بلوک پوکه ای تهیه نمود از معادن بستان آباد تبریز می باشد.

که در دانه بندی های مختلف عرضه می گردد که بهترین اختلاط آن پودری عدسی می باشد که می توان از نوع پودری پوکه قروه نیز با یک درصد مشخص به آن اضافه نمود تا بلوک شما از استحکام بیشتری برخودار گردد. یکی از مراحل مهم و حساس ترکیب و ساخت ملات کاری می باشد که به یک کارگر ماهر و کاربلد ساخت بلوک نیاز دارد.  درصد ترکیب پوکه ها و سیمان مهم است، تا مشکلی از بابت ترکیب سیمان و پوکه ها درست نکند که یا بلوک شما ضعیف شده به دلیل کم بودن سیمان و یا سیمان آن زیاد شده و برای شما از نظر قیمت تمام شده بلوک و یا همان لیکا بصرقه نخواهد بود.بلوک سنگین سیمانی بلوک راد تولید کننده انواع بلوک سیمانی سنگین و بلوک سبک واقع در استان تهران است که محصولات خود را به سراسر استان عرضه می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش، با بخش فروش مجموعه در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *