کاربرد بلوک سیمانی سنگین

بلوک های سیمانی جزئی از مصالح ساختمانی محسوب می شوند که در اغلب دیوارها و دیوارچینی ها مورد استفاده قرار می گیرند. این بلوک های سیمانی از آب، ماسه و سیمان تشکیل می شوند و کیفیت ان ها با توجه به متریال مورد استفاده در آن ها ممکن است متفاوت باشد.

بلوک سیمانی انواع مختلفی دارد که شامل: بلوک سیمانی سنگین، بلوک سیمانی سبک و بلوک سیمانی نیمه سبک. در این مقاله قصد داریم به بلوک سیمانی سنگین بپردازیم و بررسی کنیم این نوع از بلوک های ساختمانی در کجا کاربرد دارد.

بلوک سیمانی سنگین

همانطور که در بالا اشاره شد؛ بلوک سیمانی سنگین زیر مجموعه بلوک سیمانی به شمار می آید و از آن با نام های دیگری همچون بلوک بتنی، بلوک باغی و … یاد می شوند. وزن این نوع بلوک سیمانی به دلیل وجود ماسه در ترکیبات آن، به نسبت سایر بلوک ها سنگین می باشد.

بلوک های سیمانی سنگین در ابعاد متفاوت و نسبتا بزرگی تولید می شوند و در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع بلوک ها وزن سنگین تر و ابعاد بزرگ تری نسبت به سایر بلوک ها همانند بلوک های سبک، بلوک های سفالی و… دارند. این ابعاد بزرگ در بلوک سیمانی سنگین جز مزیت های آن محسوب می شود. زیرا در ساخت دیواره های باغات و همچنین دیوارهای خارجی ساختمان ها از بلوک های بزرگ و سنگین استفاده می شود.

مزایای بلوک سیمانی سنگین

استفاده از بلوک های سنگین وزن نسبت به سایر مصالح دارای مزیت هایی است که عبارتنداز:

  • صرفه جویی در زمان

استفاده از این نوع بلوک آسان می باشد و سرعت اجرایی بالایی دارند. آن هم به دلیل ابعاد بزرگی که دارند. با استفاده از این نوع بلوک می توانید در زمان صرفه جویی کنید و به سرعت کار ساخت و ساز را پیش ببرید.

  • عایق حرارت و گرما

بلوک سنگین، عایق خوب حرارتی می باشد. به گونه ای که در فصل سرما از ورود هوای سرد به داخل و در فصل گرما نیز از ورود هوای گزم به محیط داخلی جلوگیری می کند.

  • عایق صوتی

به طور کلی می توان گفت بلوک سیمانی در انواع خود، عایق صوتی می باشند. در این بین بلوک سیمانی سنگین عایق های بهتری هستند. به همین دلیل، در اکثر موارد از بلوک سیمانی سنگین استفاده می شود.

  • مسلح کردن بلوک سیمانی

در ساخت و سازها، مسلح کردن بلوک ها با مصالح مختلفی چون میلگردها امکان پذیر می باشد. در بلوک های سیمانی سنگین نیز به دلیل وجود سوراخ هایی در سطح آن ها، امکان مسلح کردن آن ها به راحتی وجود دارد.

کاربرد بلوک سیمانی سنگین

انواع بلوک های سیمانی سنگین  به دلیل استفاده از مصالح سنگدانه ای و سیمان با عیار بالا که  بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ کیلوگرم به ازای هر مترمکعب پیش‌ بینی می ‌شود؛ دارای مقاومت های بالایی بوده و توان باربری زیادی نیز خواهند داشت.

پس می توان گفت که از این نوع بلوک سیمانی می توان برای ساخت ساختمان های یک طبقه و دیوارهای فضاهای خارجی جهت دیوارکشی البته با در نظر گرفتن جرزهایی که در فواصل بین 4 متر و یا ۶ متر اجرا می شود استفاده کرد. همچنین از این بلوک به عنوان بلوک فونداسیون در زیرساخت ها استفاده می شود. در این روش حتماً داخل بلوک ها که به عنوان قالب از آنها استفاده می شود پر خواهد شد و  این موضوع سبب افزایش مقاومت بتن تولید شده نیز می شود.

بلوک سیمانی سنگین در دیوارکشی ها، دیوارچینی ها، دیوارهای پارکینگ، ساخت جدول، جدول کشی و ساخت جدول چینی، کانال آبیاری، دیوارکشی باغ هایی با مساحت زیاد و مواردی از این قبیل کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می گیرد.

انتخاب اول باغداران و همچنین بنّا ها در ساخت و سازها، استفاده از بلوک سیمانی سنگین می باشد. دلیل این امر هم، سرعت بالای آن ها در اجرا می باشد و بیشتر این افراد از بلوک سیمانی سنگین در دیوارچینی و دیوارکشی ها استفاده می کنند.

روش تولید بلوک سنگین سیمانی

در تولید این نوع بلوک های سیمانی از دو روش مجزا استفاده می شود. در یکی از روش ها، از دستگاه های بلوک زنی با کیفیت بالا و پرس سنگین استفاده می کنند که همین امر سبب می شود محصول به درجه فشردگی بالا دست پیدا کند و همچنین مقاومت فشار بیشتری را به دست آورد. از طرفی به دلیل فشردگی و پرس زیاد، وزن آن ها افزایش می یابد.

روش بعدی که قصد توضیح آن را داریم، روشی رایج و مرسوم می باشد که اکثرا در بخش های شمالی کشورمان قابل مشاهده است و تولید بلوک ها به روش بلوک زنی دستی صورت می گیرد.

بلوک زن های دستی دارای انواع متفاوت و ویژگی های گوناگونی می باشند اما برخی از ان ها به دلیل رعایت نکردن در شیوه ساخت بلوک سنگین، باعث شده اند که محصول نهایی از کیفیت بالایی برخوردار نباشد و مقاومت فشار پایینی داشته باشند. از طرفی ممکن است در بلوک زنی دستی و در هنگام ترکیب متریال، نظارت لازم بر روی مقدار مواد ها وجود نداشته باشد؛ در این صورت سیمان کمتری به ملات اضافه خواهد شد که سبب افت مقدار مقاومت آن می شود.

قیمت بلوک سیمانی سنگین

قیمت بلوک سیمانی سنگین با توجه به کیفیت و قیمت متریال مورد استفاده در آن، متفاوت خواهد بود؛ ما در مجموعه بلوک راد تضمین می‌ کنیم که بهترین بلوک سیمانی سنگین را با بهترین کیفیت و مناسب ‌ترین قیمت، به دست شما مشتریان گرامی برسانیم.

این اطمینان خاطر را داشته باشید که با خرید بلوک سنگین و هر نوع بلوک دیگری از مجموعه راد، خیال ‌تان از نظر بالا بودن کیفیت و مناسب بودن قیمت، راحت خواهد بود.

سخن آخر

در تولید محصولات بلوک سیمانی سنگین باید استاندار ملی به شماره 70 لحاظ شود. این موضوع حائز اهمیت است. در صورتی که یک تولیدی بلوک سیمانی، فاقد نشان استاندارد باشد، نمی توان با اطمینان از محصولات آن استفاده کرد زیرا ممکن است فاقد کیفیت باشد.

مجموعه بلوک راد تمامی استاندارهای لازم را در ساخت محصولات خود به کار برده است. از این رو شما عزیزان می توانید جهت سفارش و خرید انواع بلوک سیمانی از جمله بلوک سیمانی سنگین با شماره های درج شده در وب سایت با کارشناسان مجموعه راد تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *