قیمت بلوک سبک

هنگام خرید بلوک سیمانی سبک یکی از موارد مهم که باید به آن توجه کنیم قیمت بلوک سبک است که با توجه به نوع بلوک و سایز آن کاملا متفاوت خواهد بود. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع بلوک های سبک و عوامل موثر بر قیمت بلوک سبک آشنا کنیم، تا زمانی که قصد خرید این مصالح ساختمانی را دارید با آگاهی بیشتر اقدام نمایید.

بلوک سبک چیست؟

بلوک سبک یکی از انواع مصالح ساختمانی است که باعث تحولی عظیم در صنعت ساختمان سازی شده است.

انواع بلوک سبک برای کاربردهای مختلف طراحی و تولید شده است و مزیت های این مصالح باعث شده که جایگزین خوبی برای مصالح ساختمانی دیگر باشد به طوری که روز به روز نیز به محبوبیت این بلوک ها افزوده می شود.

این بلوک از آب به همراه ماسه، شن و پوکه های معدنی ساخته می شود که ممکن است در مدل های مختلف این ترکیب تفاوت داشته باشد. اما ترکیبات ساخت آن هر آنچه که باشد وجود حباب های هوا در آن ثابت است.

تکنولوژی ساخت این بلوک ها به گونه ای است که باعث ایجاد حباب های هوا بین ذرات آن می شود و همین مسئله نیز باعث وزن سبک آن می شود.

 

بلوک سبک چیست

 

انواع بلوک سبک

انواع بلوک سبک با توجه به وزن آن و همچنین مواد سازنده آن تقسیم بندی می شوند. این بلوک ها با توجه به مواد سازنده و تکنولوژی استفاده شده برای ساخت آن ها به بلوک های گازی، هبلکس، سیمانی، سه جداره، لیکا و بلوک لیپر تقسیم بندی می شوند. که در مدل های مختلف قیمت بلوک سبک با یکدیگر متفاوت است.

  • بلوک سبک گازی

از سیلیس، آهک و سیمان ساخته می شود. از استحکام بالایی برخوردار است و جزو مصالح قابل بازیافت هستند. بلوک های سبک گازی با انواع شرایط آب و هوایی سازگاری دارد و در برابر عوامل محیطی از مقاومت بالایی برخوردار است.

 

بلوک سبک گازی

 

  • بلوک سبک هبلکس

بلوک سبک هبلکس از ترکیب آهک، سیلیس، ذرات آلومینیوم و سیمان ساخته می شود و با نام AAC در بازار شناخته می شود. در واقع نوعی بلوک گازی است که با استفاده از دستگاه اتوکلاو در فشار ۱۲ اتمسفر و با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد ساخته می شود. ویژگی هایی از جمله وزن سبک و تخلخل زیاد باعث شده تا کاربردهای زیادی در صنعت ساختمان سازی داشته باشد.

 

بلوک سبک هبلکس

 

  • بلوک سبک لیکا

یکی از انواع بلوک سبک است که از سیمان و آب ساخته می شود. حباب هوای موجود بین ذرات باعث سبک شدن آن می شود. برای نما و سقف ساختمان و همچنین دیواره های بیرونی از بلوک سبک لیکا استفاده می شود.

 

بلوک سبک لیکا

 

  • بلوک لیپر

برای ساخت این مصالح از پومیس، پرلیت و پوکه های اسکوریا استفاده می شود که دانه های صنعتی هستند. این بلوک ها مقاومت بالایی در برابر گرما و حرارت دارند و برای ساخت دیوارهایی غیر از سازه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

بلوک سبک لیپر

 

  • بلوک سبک سیمانی

با استفاده از آب و سیمان ساخته می شود. از سوراخ های پرشونده تشکیل شده است و بیشتر برای سقف مورد استفاده قرار می گیرد و برای دیوارهای باربر مناسب نیست.

  • بلوک سبک سه جداره

با استفاده از پوکه معدنی، آب و سیمان ساخته می شود. از این محصول بیشتر برای ساخت دیواره بیرونی ساختمان استفاده می شود.

 

بلوک سبک سه جداره

 

ابعاد بلوک سبک

بلوک سبک در سایزهای مختلف با مصارف گوناگون تولید می شود. قیمت بلوک سبک نیز با توجه به ابعاد، نوع مواد سازنده و همچنین تکنولوژی مورد استفاده در ساخت آن تعیین می شود. در زیر به سایز انواع بلوک های سبک آورده شده که برحسب سانتی متر می باشند:

  • ۱۰*۴۰*۲۰
  • ۷*۲۰*۴۰
  • ۲۰*۲۰*۴۰
  • ۱۵*۲۰*۵۰
  • ۲*۲۰*۴۰
  • ۱۵*۲۰*۴۰
  • ۱۰*۲۰*۴۰
  • ۱۵*۲۰*۵۰

دستگاه تولید بلوک سبک

دستگاه تولید بلوک سبک در دو مدل متحرک و ثابت طراحی شده اند و قادرند چند مدل بلوک را تولید کنند. این دستگاه ها به صورت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک طراحی شده اند.

خرید و قیمت بلوک سبک سیمانی

هنگام خرید بلوک سیمانی سبک علاوه بر قیمت بلوک سبک، داشتن اطلاعات کافی از کیفیت محصول و استانداردها نیز لازم است. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با انواع بلوک سبک با کارشناسان فروش ما در راد بلوک تماس بگیرید.

کلام آخر

در این مطلب با انواع بلوک سبک آشنا شدیم و متوجه شدیم استفاده از این بلوک ها تا میزان زیادی باعث صرفه جویی در هزینه های ساخت ساختمان می شود. همچنین وزن سبکی دارند و عایق مناسبی برای صوت و گرما هستند. سرعت اجرا و نصب این بلوک ها بالاست و هزینه های مرتبط با ساخت و ساز و حمل و نقل را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *