انواع بلوک سیمانی

بلوک سیمانی هم مانند دیگر مصالح ساختمانی دارای انواع مختلفی است که بر اساس نوع کاربرد باید انتخاب و مورد استفاده قرار دهیم. البته دسته بندی انواع بلوک سیمانی علاوه بر کاربرد بر اساس وزن و مواد اولیه هم صورت می گیرد.

انواع بلوک سیمانی

انواع بلوک سیمانی نوعی مصالح از پیش ساخته هستند که در ساختمان سازی و صنعت مورد استفاده قرار می گیرند و از مخلوط سیمان، آب، شن و ماسه ساخته می شوند. انواع بلوک سیمانی که به دو صورت بلوک سیمانی دیوار و بلوک سیمانی سقفی مورد استفاده قرار می گیرند به شکل مستطیل ساخته می شوند. سطح آن ها به گونه ای است که چسبندگی کافی را برای متصل شدن به مصالح دیگر فراهم می کند.

به طور کلی اگر بخواهیم انواع بلوک سیمانی را از نظر مواد اولیه تقسیم بندی کنیم می توانیم بگوییم بلوک های سیمانی به چهار نوع بلوک صنعتی، بلوک معدنی، بلوک سیمانی معمولی و بلوک سیمانی سنگین تقسیم می شوند که در ادامه به معرفی هریک از آن ها خواهیم پرداخت.

 

معرفی انواع بلوک سیمانی

 

  • بلوک صنعتی

بلوک صنعتی یک نوع از بلوک سیمانی است که از ترکیب مواد صنعتی با آب و سیمان ساخته می شود.

بلوک های ساخته شده به این روش از چگالی کمتر از ۹۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب برخوردارند و کمترین میزان مقاومت آن ها نیز ۳۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع است.

تفاوت این بلوک ها با مدل های معمولی در میزان ضخامت دیواره داخلی است و خواص عایق کاری بیشتری دارند.

بلوک لیکا، بلوک هبلکس و بلوک سرباره ذوب آهن جزو این دسته قرار می گیرند.

  • بلوک معدنی

یکی دیگر از بلوک های سیمانی، بلوک معدنی است که از مخلوط کردن سیمان و آب و پوکه معدنی به دست می آید. پوکه ها در واقع همان خاکستر مواد آتشفشانی هستند که از معدن استخراج می شوند. بلوک های پرلیت، اسکوریا و پومیس جزو این دسته هستند.

  • بلوک سیمانی معمولی

این نوع بلوک سیمانی از سیمان، آب و شن و ماسه رودخانه ساخته می شود. چگالی بلوک سیمانی معمولی پس از خشک شدن به ۲۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع می رسد. این محصول به دو صورت ته بسته و ته باز ساخته می شود. کاربرد انواع بلوک سیمانی معمولی در ساخت سقف و یا دیوار می باشد. 

  • بلوک سیمانی سنگین

بلوک سیمانی سنگین همچون بلوک معمولی ساخته می شود. با این تفاوت که وزن بیشتری دارند و از ضخامت بالاتری برخوردارند. از این مصالح برای ساخت دیوارهای باربر و غیر باربر استفاده می شود.

بیشترین کاربرد این نوع بلوک در ساخت دیوار حیاط، پارکینگ، جدول کشی خیابان و کانال های آبیاری می باشد.

 

کاربرد بلوک سیمانی سنگین

 

وزن انواع بلوک سیمانی 

بلوک های سیمانی از نظر وزن در سه دسته سنگین، سبک و نیمه سبک تقسیم بندی می شوند.

  • بلوک سنگین

بلوک سنگین از سوراخ هایی تشکیل شده است که با استفاده از شن و ماسه پر می شود. این مصالح ابعاد بزرگتری نسبت به سایرین دارد و به دلیل ضخامت جداره ها بیشتر برای ساخت دیوار مورد استفاده قرار می گیرد.

  • بلوک سبک

بلوک سیمانی سبک از پوکه های معدنی مقاوم تر از بلوک های صنعتی و یا هم رده آن ها ساخته می شود. به هنگام ساخت این مصالح، حباب هایی درون آن ایجاد می شود که باعث سبکی آن می شود. از بلوک سبک در ساخت سقف های تیرچه بلوک استفاده می شود.

  • بلوک نیمه سبک

بلوک سبک یک نوع از بلوک سیمانی است که در دسته بلوک های سبک قرار می گیرد.

کاربرد انواع بلوک سیمانی

بلوک های سیمانی کاربردهای متنوعی دارند از جمله:

  • محوطه سازی و دورچینی دیوار حیاط و ویلا
  • دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان
  • سقف تیرچه بتنی                                      

 

کاربرد انواع بلوک سیمانی

 

قیمت انواع بلوک سیمانی

قیمت بلوک های سیمانی با توجه به نوع مواد، دستگاه ها و تجهیزات سازنده آن مشخص می شود. هر چقدر برای ساخت این بلوک ها از مواد ساده تری استفاده شده باشد و تجهیزات پیشرفته ای برای ساخت آن استفاده نشده باشد قیمت پایین تری خواهد داشت.

بلوک های هبلکس، پرلیکس، لیکا و لیپر به دلیل استفاده از مواد پلیمری و صنعتی و استفاده از تجهیزات پیشرفته قیمت بالاتری دارند و در مقابل بلوک های سیمانی سبک، بلوک سیمانی تزیینی و معمولی قیمت پایین تری دارند.

برای اطلاع از قیمت انواع بلوک سیمانی تولید شده در مجموعه راد بلوک با بخش فروش از طریق راه های ارتباطی در تماس باشید.

خرید انواع بلوک سیمانی

هنگام خرید بلوک سیمانی علاوه بر لیست قیمت بلوک سیمانی سبک و سنگین، داشتن اطلاعات کافی از کیفیت محصول و استانداردها نیز لازم است.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با انواع بلوک سیمانی با کارشناسان فروش ما در راد بلوک تماس بگیرید.

کلام آخر

در این مطلب با انواع بلوک سیمانی و کاربرد هریک از آن ها آشنا شدیم. باید بدانیم درست است که بلوک های صنعتی قیمتی بیش از سایرین دارند، اما ویژگی های خاص خود را نیز دارند. این محصولات عایق صوت و حرارت بالایی دارند و متناسب با هزینه ای که پرداخت می کنیم از مزایای بیشتری بهره مند خواهیم شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *