خرید بلوک سیمانی

مطالبی در خصوص خرید بلوک

خرید بلوک سیمانی که از مهمترین مراحل در دنیای ساختمان سازی محسوب می شود نیازمند برخی اطلاعات است. بهتر است قبل ازخرید بلوک سیمانی، انواع بلوک سیمانی و ویژگی های آن ها را بشناسید. سپس با توجه به شرایط پروژه و قیمت آن ها و با درنظر گرفتن بودجه خود، نسبت به خرید آن، اقدام فرمایید.

بلوک سیمانی یک قطعه مجزا و پیش ساخته است که از ترکیب آب، سیمان، ماسه برای بلوک سنگین و پوکه برای بلوک های سبک و دیگر سنگدانه ها به دست می آید و بر اثر لرزاندن(ویبره) و فشرده سازی آنها، در محیطی مناسب ساخته می شوند .

انواع بلوک سیمانی

در صنعت ساختمان سازی، از انواع بلوک سیمانی استفاده می شود که عبارتنداز:

  • بلوک سیمانی سبک

بلوک سیمانی سبک از پوکه معدنی، آب و سیمان تشکیل می شود و از مقاومت خوبی برخوردار است. بلوک پوکه ای، بلوک پرلیت، بلوک لیکا و طرح لیکا و … از جمله مشهورترین بلوک های سیمانی سبک هستند.

از کاربرد های بلوک سبک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

این نوع بلوک در دیوارچینی و تیغه چینی آپارتمانها مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند جایگزین مناسبی برای مصالح ساختمانی از جمله آجر و سفال باشد و به علت اجرای آسان و وزن سبک آن، برای پیشرفت سریع کار بسیار مناسب است. با توجه به وزن کم و مقاومت خوب استفاده از بلوک سبک، باعث کاهش وزن سازه(سبک سازی) وهمچنین کاهش مصرف انرژی می شود زیرا عایق حرارت، گرما و صدا  می باشد.

  • بلوک سیمانی سنگین

بلوک سیمانی سنگین از دیگر انواع بلوک سیمانی محسوب می شود و با نام های دیگری چون بلوک بتنی، بلوک باغی و … شناخته می شود و مواد تشکیل دهنده آن سیمان، ماسه، آب و بتن است. به دلیل استفاده از ماسه در مواد تشکیل دهنده آن، وزن بلوک به نسبت سایر بلوک ها سنگینتر است.

از بلوک های سیمانی سنگین به علت وزن بالای آن ها در برج ها و آپارتمان ها پیشنهاد نمی شود. این نکته را نیز باید در نظر داشت که بلوک سیمانی سنگین به میزان قابل توجهی مقاومت فشاری بالایی دارند و استفاده از آن در دیوارچینی ویلاها، باغ ها و همچنین دیوار های باربر و اطراف ساختمان های یک طبقه مورد استفاده قرار می گیرد.

  • آجر بتنی

این نوع بلوک ها، از خشت پخته شده یا بتن ساخته می شود و از نظر ظاهری به شکل مستطیل هستند و برای ساخت یک دیوار، به طور مستقیم روی هم چیده می شوند.

  • بلوک بتنی توخالی

این نوع بلوک ها برای استفاده در انباری چاه ها کاربرد دارد مواد تشکیل دهنده عمدتا ماسه و سیمان است یعنی بلوک سنگین است.همچنین میتوان از آن در دیوار استخر بصورت توپر (داخل آن را با ملاط سیمان یا بتن پر شود) استفاده نمود.

  • بلوک بتنی توپر (سالید)

این نوع بلوک ها به نسبت آجرهای بتنی ، بزرگتر و متراکم تر و مقاوم تر هستند و از نظر قیمت نیز، به نسبت بلوک آجر بتنی، بیشتر است.

  • بلوک بتنی اتوکلاو شده

این نوع بلوک در محلی بنام خشک کن که با بخار آب و پاچش آب گرم عمل خشک شدن بلوک انجام میگیرد خشک میگردد که این عمل باعث افزایش مقاومت و استحکام بلوک میگردد.

  • بلوک لیکا

لیکا درواقع یک برند میباشد که بلوک های سبک به لیکا مشهور شده اند اما این نوع بلوک از ترکیب پوکه صنعتی لیکا وسیمان و آب تشکیل می شود. و با دستگاه تمام اتوماتیک تولید میگردد.و معمولا قطر جداره 3سانتی دارند،از ویژگی های آن می توان به عایق حرارتی، وزن کم اشاره کرد. از این بلوک ها در پارتیشن داخلی، سقف های سبک بتنی، دیوارهای دوجداره و … استفاده می شود.

  • بلوک سنگ فرش

این بلوک به شکل مریع یا مستطیل بوده و از آن در پارک ها، پیاده رو ها به دلیل استحکام و مقاومت بالا استفاده می شود.

نکات مهم خرید بلوک سیمانی

اگر شما هم قصد ساختن ساختمان یا هر سازه ای را دارید، در انتخاب بلوک سیمانی دچار سردرگمی می شوید زیرا بلوک های سیمانی مختلفی در بازار وجود دارند که دارای ضخامت و ابعاد متفاوتی می باشند. همچنین انواع بلوک سیمانی شامل معایب و مزایا و ویژگی هایی است. در ادامه به بررسی برخی نکات و راهنمایی جهت خرید بلوک سیمانی می پردازیم تا فرایند انتخاب را برای شما عزیزان آسانتر کنیم.

  • نوع سازه

در ابتدا کار با توجه به نوع سازه خود، باید اقدام به خرید بلوک سیمانی کنید. اگر شما قصد ساختن سازه ای را دارید که ضد حریق باشد، باید از بلوک سبک هپلکس استفاده کنید. زیرا که این بلوک دارای مقاومت بالایی در برابر زلزله، آتش سوزی و … دارد. علاوه بر موارد ذکر شده، این نوع بلوک سیمانی وزن ساختمان را به طور کامل کاهش می دهد. اجرای آن سریع انجام می شود. قیمت خرید این نوع بلوک مقرون به صرفه نبست و قیمت آن از بلوکهای سیمانی بسیار بالاتر میباشد. پس برای سازه های چندین طبقه بهتر است از این نوع بلوک استفاده کنید اما اگر سازه ی شما حداکثر تا 7 طبقه میباشد؛ می توانید بلوکهای سیمانی سبک استفاده کنید.

  • محل اجرای سازه

محل اجرای سازه جز مولفه های مهمی در انتخاب بلوک سیمانی است زیرا که تاثیر مستقیمی در انتخاب آن ها دارد.

اگر محل زندگی شما در مناطق جنوب کشور است و با توجه به شرجی بودن و دمای بالای هوا، انتخاب بلوک آجری گزینه مناسبی نخواهد بود. از طرفی دیگر، انتخاب بلوک آهکی یا گچی برای سازه هایی در شمال کشور نیز گزینه مناسبی نیست.

  • مهلت انجام پروژه

سرعت در اتمام ساخت سازه نیز از مواردی است که در هنگام خرید بلوک سیمانی باید به آن توجه کرد. اگر برای به اتمام رساندن سازه های خود عجله دارید و زمان کمی در اختیار دارید، می توانید از بلوک هبلکس و لیکا استفاده کنید. زیرا آن ها ابعاد بزرگتری نسبت به بلوک های سفالی یا آجری دارند. در نتیجه با سرعت بیشتری می توانید کار را به اتمام برسانید.

  • ملات

مشتریان برای خرید بلوک سیمانی، معمولا به سراغ بلوک هایی می روند که به ملات کمتری نیاز داشته باشد. برای اجرا در اکثر بلوک های سیمانی از ملات سنتی مانند سیمان استفاده می کنند. این در حالی است که در برخی از بلوک های سیمانی سبک از چسب مخصوص برای بلوک چینی در اجرا استفاده می شود که این امر سبب افزایش سرعت در انجام پروژه می شود. پس در هنگام خرید بلوک سیمانی به نوع ملات لازم در اجرا سازه توجه کنید.

  • قیمت بلوک

از مولفه های اصلی که در خرید هر محصولی باید آن را درنظر گرفت، قیمت آن محصول است. با توجه به شرایط اقتصادی اولویت مشتریان بر روی انتخاب هایی با هزینه مناسب می باشد. بلوک سیمانی نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته قیمت گذاری بلوک های سیمانی به عواملی چون ابعاد، ساختار، متریال استفاده شده در آن ها، حجم خرید و… بستگی دارد.

در حالت کلی بلوک آجری به نسبت سایر بلوک ها از قیمت مناسب تری برخوردار است. اما در هنگام خرید علاوه بر قیمت باید مزایا و معایب سایر بلوک های سیمانی را در نظر بگیرید.

خرید بلوک سیمانی در تهران

امروزه رقابت زیادی در بین عرضه کنندگان بلوک های سیمانی وجود دارد. در این بین شما باید بتوانید یک مرجع معتبر که محصولات با کیفیت عرضه می کنند را برای خرید انتخاب کنید.

ما در مجتمع تولیدی بلوک راد سعی کرده ایم انواع بلوک های سیمانی با بهترین متریال و مناسب ترین قیمت در اختیار شما مشتریان عزیز قرار دهیم. جهت خرید بلوک های سیمانی می توانید با مشاوران ما در مجتمع تولیدی بلوک راد در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *