بلوک سقفی سیمانی

یکی از پرکاربردترین مصالح از پیش‌ ساخته در صنعت ساخت‌ و ساز که به‌ راحتی می ‌توانید از معتبرترین مراکز تولید کننده آن ‌ها را خریداری نمایید، بلوک سیمانی در انواع مختلف آن است. بلوک‌ های سیمانی در اندازه‌ ها، ابعاد و انواع متنوعی به بازار عرضه شده و مهندسین با توجه به نیاز پروژه، می‌تواند هر یک از این بلوک ها را انتخاب کرده و در ساخت‌ و ساز خود به کار ببرند.

بلوک سیمانی از مواد اولیه‌ای چون شن، ماسه، سیمان پرتلند، سنگدانه و آب تشکیل شده و در مکان‌ هایی به نام کارگاه بلوک‌ زنی ساخته و تولید می ‌شوند. بلوک های سیمانی از لحاظ مواد سازنده، چگالی و نوع کاربرد دارای انواع گوناگونی هستند.

بلوک‌ ها از لحاظ چگالی به بلوک سیمانی سنگین، بلوک سیمانی سبک و بلوک سیمانی نیمه سبک تقسیم‌ بندی می ‌شوند. همچنین این بلوک‌ ها براساس نوع کاربرد و استفاده به انواع بلوک سیمانی دیواری، بلوک سبک سیمانی، بلوک سیمانی سقفی، بلوک سیمانی پلی استایرن و بلوک سیمانی سنگین تقسیم‌ بندی شده و از لحاظ مواد سازنده در دو نوع بلوک صنعتی و بلوک معدنی موجود هستند.

در ادامه این مطلب برآنیم به معرفی بلوک سقفی سیمانی، کاربرد و مزایای آن بپردازیم. در صورت تمایل با ما همراه باشید.

برای مشاهده جدول قیمت بلوک سیمانی کلیک کنید.

بلوک سقفی سیمانی چیست؟ 

امروزه یکی از پرکاربردترین انواع بلوک های سیمانی بلوک سقفی است که این نوع بلوک نیز از پیش‌ ساخته بوده و به گونه ای ساخته و تولید می ‌شوند که دارای کمترین وزن ممکن باشند، این در حالی است که بالاترین کیفیت و مقاومت را نیز دارا هستند تا بتوانند وزن بسیاری را در سقف تحمل نمایند. این نوع بلوک به‌ صورت پیش ‌ساخته بین دو بتن قرار گرفته و پس‌ از آنکه اجرای آن تمام شد در ساختمان باقی می‌ ماند.

در تولید بلوک سقفی سیمانی از پوکه با دانه‌ بندی ریز که معمولاً از نوع پوکه صنعتی است استفاده می شود و این امر زمینه را برای کاهش بیش‌ از ۵۰ درصد از وزن بلوک فراهم می آورد.

انواع بلوک سیمانی سقفی 

به طور کلی بلوک سقفی سیمانی در دو نوع بلوک سبک و بلوک سنگین تولید می شود. البته لازم به توضیح است که امروزه از بلوک سنگین برای ساخت سقف‌ استفاده نشده و بیشتر در ساخت‌ و ساز دیوار چینی، کانال‌ های آبیاری، پارکینگ‌ ها و غیره کاربرد دارند.

بلوک سقفی سیمانی از مخلوط آب و سبکدانه‌ های سیمان تولید شده و تخلخل در این بلوک‌ ها بیشتر از بلوک‌ های سیمانی سنگین است. استفاده از بلوک‌ های سبک سقفی سبب کاهش وزن سقف سازه می شود. همچنین این بلوک ها یک عایق بسیار مناسب برای گرما و سرما هستند و البته عایق مناسبی نیز برای صوت می‌ باشند.

استاندارد بلوک سقفی سیمانی 

بلوک های سقفی سبک دارای ابعاد مختلفی بوده و وزن آن‌ ها بین ۸ الی ۲۰ کیلوگرم است. همچنین عرض این بلوک ها بین ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌ متر بوده و دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه‌ های حمل‌ و نقل در زیر بتن‌ ریزی می ‌باشند. این بلوک ها باید بر روی بسته‌ بندی خود دارای مشخصات کارخانه و همچنین نشان تجاری باشند که به‌ صورت استاندارد بر روی آن ها ذکر شده باشد.

به‌ طور کلی وزن بلوک سقفی به نوع مصرف و کاربرد آن در سازه بستگی داشته ولی استاندارد وزن آن حدود ۸ تا ۲۰ کیلوگرم بوده و ابعاد استاندارد آن 25*55*20 است.

استفاده از بلوک سبک سقفی به دلیل داشتن وزن کمتر، بار مرده سقف و سازه را کاهش داده و نیروی زلزله کمتری را جذب می نمایند.

خاصیت مکندگی بلوک‌ های سقفی باید بین ۱۳ تا ۲۰ درصد از وزن آن ها باشد. زیرا در صورت داشتن مکندگی بیش‌ از ۲۰ درصد، کلیه آب ملات را مکیده و سبب آسیب‌ رساندن به سازه و کاهش مقاومت می ‌شود. همچنین آب کمتر از ۱۳ درصد نیز باعث می ‌شود که بلوک تمایلی به مکیدن آب ملات نداشته و گچ و خاک به آن نچسبد.

بلوک های سقفی سیمانی تولید شده در مجموعه بلوک راد

نکات مهم در رابطه با بلوک سقفی سیمانی 

از جمله نکات مهم در رابطه با این بلوک ها که لازم است بدانید، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی برخی از بلوک های سقفی به‌ گونه ‌ای است که تحمل بار زنده و مرده سقف در مرحله بهره ‌برداری را داشته و نیازی به بتن‌ ریزی در قسمت فوقانی نخواهند داشت. این بلوک ها کاربرد فراوانی در اروپا داشته ولی به دلیل عدم مقاومت کافی در برابر نیرو های افقی همچنین در مناطق زلزله‌ خیز کاربرد نداشته و در کشور ایران نیز به‌ همین دلیل استفاده نمی‌ شوند.
  • بلوک سقفی باید قادر به تحمل نیرو های ناشی از عبور مرور در زمان بتن‌ ریزی و تحمل ضربه‌ های ناشی از حمل‌ و نقل نا متعارف را داشته باشد.
  • بلوک های سقفی از مواد مختلفی چون یونولیت، سفال و بتن ساخته‌ شده و به‌ طور کلی مواد تشکیل‌ دهنده آن ها نباید روی بتن اثر شیمیایی بر جای بگذارد.
  • در هنگام ساخت‌ و ساز در صورتی می ‌توانیم از بلوک های با ارتفاع بلند و یا از بلوک‌ های دو تکه استفاده نماییم که بار سقف زیاد بوده و یا دهانه به‌ قدری بزرگ باشد که مجبور به استفاده از تیرچه با خرپای بلند باشیم.
  • عرض بلوک سیمانی سقفی بین ۲۰ تا ۲۵ سانتی ‌متر بوده ولی ارتفاع و طول آن ها تابع مشخصات سقف است.
  • تیغه‌ های دو طرفه بلوک سقفی جهت تأمین شرایط بهتر بتن‌ ریزی در سقف و همچنین افزایش میزان باروری به شکل شیب‌دار طراحی می ‌شوند.

مزایای استفاده از بلوک سقفی سیمانی 

از برترین مزایای استفاده از بلوک های سقفی سیمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاوم در برابر آتش
  • استحکام و مقاومت بیشتر نسبت‌ به بلوک سقفی سفالی
  • کاهش در هزینه (با توجه به افزایش روز افزون قیمت یونولیت)

معایب استفاده از بلوک سقفی سیمانی 

در کنار تمامی مزایای نامبرده در ارتباط با معایب این نوع از بلوک های پیش ساخته می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضایعات زیاد در هنگام حمل‌ و نقل و ساخت‌ و ساز
  • وزن نسبتاً زیاد
  • دوام کم در برابر رطوبت
  • در ارتفاع بیش از ۳ متر نیز سبب کاهش استحکام سازه می ‌شود

خرید بلوک سقفی سیمانی 

بهتر است قبل‌ از انجام هر گونه ساخت‌ و ساز، ابتدا در مورد مصالح مورد نیاز به خصوص بلوک سقفی که یکی از مهمترین مصالح مورد استفاده در ساخت‌ و ساز است، تحقیق کرده و سپس اقدام به انتخاب و خرید آن ها نمایید.

بلوک‌ های سقفی سیمانی عمدتاً از ترکیب سیمان پرتلند، ماسه و آب به اندازه‌ های مشخصی با یکدیگر مخلوط شده و ساخته می‌شوند. این بلوک‌ ها به دو صورت سقفی و دیواری تولید و عرضه شده که در مرحله تولید این محصول باید به مقاومت در برابر تابش نور خورشید، سرما و گرما و همچنین باد و بارندگی توجه کرده و در انواع توپر و توخالی در کارخانجات و کارگاه‌ های بلوک‌ زنی تولید می‌ شوند.

همان‌ طور که پیش از این نیز اشاره شد، مقاومت و استحکام بلوک سقفی سیمانی نسبت‌ به بلوک سقفی سفالی بسیار بیشتر بوده و استفاده از بلوک های سیمانی سبب کاهش در هزینه شده و همچنین دارای مقاومت بسیار زیادی در برابر حریق و آتش ‌سوزی هستند. قبل از اقدام به خرید بلوک سقفی، بهتر است که دو هفته قبل از خرید، سفارش خود را در مجتمع تولیدی  بلوک راد ثبت کنید. چراکه پروسه تولید این نوع بلوک تا دو هفته به طول می انجامد.

قیمت بلوک سقفی سیمانی 

قیمت بلوک سقفی سیمانی به عوامل و فاکتور های بسیار زیادی وابسته است. یکی از این عوامل، درجه کیفیت محصول و همچنین برند و شرکت تولیدی آن می ‌باشد. هر چه کیفیت محصولی بالاتر باشد، بالطبع قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. ابعاد بلوک نیز در قیمت آن تأثیرگذار بود و از جمله فاکتور های دیگر می‌توان به قیمت مواد اولیه مورد استفاده در آن‌ها و همچنین هزینه جابه‌جایی و حمل‌ و نقل آن‌ها اشاره کرد.

جهت دریافت قیمت روز بلوک مورد نیاز خود تنها کافیست با کارشناسان بلوک راد با شماره 09123850017 تماس حاصل نمایید.

مجتمع تولیدی بلوک راد، تولیدکننده و عرضه‌کننده انواع تولیدات بتنی نظیر بلوک سیمانی، کول چاه و…  بوده و از بروزترین تجهیزات و دستگاه‌ ها و همچنین ابزارآلات نوین در تولید محصولات خود استفاده می‌ کند.

کارکنان مجموعه بلوک راد دارای سال‌ ها تخصص و تجربه در زمینه تولید بلوک های سیمانی استاندارد و باکیفیت بوده و همواره در راستای افزایش کیفیت در تولیدات، صداقت در فروش و کسب رضایت مشتریان خود گام بر می دارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره رایگان و خرید محصولات بتنی مورد نیاز خود تنها کافیست با کارشناسان بلوک راد تماس حاصل نمایید.

برای مشاهده جدول قیمت بلوک سیمانی کلیک کنید.