بلوک سیمانی سقفی

یکی از اجزای مهم تشکیل دهنده سازه های ساختمانی انواع بلوک سیمانی سقفی و دیواری است که با مواد مختلفی ساخته می شوند.

 بلوک سیمانی سقفی و دیواری

انواع بلوک سیمانی مناسب برای سقف به دو نوع سبک و سنگین تقسیم می شود که نوع سنگین آن از شن و ماسه ساخته می شود و ماده اولیه نوع سبک از پوکه است.

بلوک سیمانی سبک یکی از پرکاربردترین بلوک ها هستند که در دو نوع سقفی و دیواری تولید می شوند. انواع بلوک سیمانی سبک سقفی و دیواری می تواند از جنس سیمان، سفال، گچ و یا یونولیت باشد. با وجود اینکه بلوک ها نقش قالب را برای سقف بازی کرده و هدف از قرار دادن آن ها، ممانعت از ریزش سیمان است. اما وزن بلوک های بکار رفته در سقف تاثیر مستقیمی بر روی وزن سقف و سازه دارد و باید هنگام استفاده به آن توجه کرد.

بلوک سیمانی سقفی 

بلوک سیمانی سقفی به صورت پیش ساخته و توخالی ساخته می شود که در بین دو بتن قرار می گیرد. این بلوک به صورت قالب دائمی است، یعنی بعد از اتمام اجرا نیز در ساختمان باقی می ماند. انواع بلوک سیمانی سبک سقفی برای تقویت مقطع بلوک و نیز تأمین سطح هموار برای نازک کاری هایی که در زیر سقف باید انجام شود، در بین دو تیرچه قرار داده می شوند.

 

استاندارد بلوک سیمانی سقفی

وزن بلوک های سیمانی بسته به مصارف و کاربردی که در سازه ساختمانی دارند، متفاوت است. ولی برای استفاده در سقف و دیوار، نیاز است که از نوع سبک آن استفاده شود تا وزن سقف نیز کاهش پیدا کند. نوع استاندارد این بلوک های سیمانی که در ابعاد 20*55*25 است و وزن آن ها در صورتی که از شن در ساخت شان استفاده شده باشد، در حدود 8 تا 20 کیلوگرم برآورد می شود.

در صورتی که ماده اولیه شامل پوکه باشد، وزن مخصوص بلوک سیمانی سقفی در حدود 11 تا 13 کیلوگرم خواهد بود. ابعاد بلوک سیمانی سبک سقفی هم به ضخامت سقف و نیز فاصله بین تیرچه ها بستگی دارد.

دستگاه بلوک زن سقفی سیمانی

در کنار مواد اولیه و نیروی انسانی برای ساختن انواع بلوک سیمانی سبک سقفی و دیواری، یکی از مهم ترین تجهیزاتی که در کارگاه بلوک زنی مورد نیاز است دستگاه بلوک زن سقفی سیمانی است. دستگاهی که کیفیت بالا و مکانیسم صحیح آن نقش زیادی در محصول به دست آمده دارد.

دستگاه های بلوک زن در دو نوع دستی و اتومات در بازار عرضه می شوند که انتخاب هر کدام بستگی به آیتم هایی مانند مقیاس کارگاه و تعداد بلوک های تولیدی دارد. دستگاه بلوک زن اتوماتیکی نیز در دو نوع تک فاز و سه فاز در بازار به فروش می رسد.

 

 

عوامل موثر بر قیمت بلوک سقفی سیمانی سبک

قیمت بلوک سقفی سیمانی سبک بستگی به عواملی مانند قیمت سیمان و یا پوکه معدنی، هزینه های حمل و نقل و هزینه های جانبی دیگر دارد. با توجه به اینکه قیمت سیمان و یا پوکه معدنی در بازار متغیر است و نوسان دارد، نمی توان قیمت مشخصی را برای این مورد بیان کرد. از طرفی با توجه به حجم بالای این محصولات، هزینه های حمل و نقل نقشی تعیین کننده در تعیین قیمت بلوک سقفی سیمانی سبک  دارد.

همچنین اندازه بلوک سیمانی سبک نیز در این مورد بی تاثیر نیست. یکی دیگر از موارد موثر که باید در زمان خرید بلوک سقفی سیمانی مورد توجه قرار داد، نوع بلوک سیمانی ته بسته و ته باز است که بسته به نیاز و کاربرد این بلوک ها دارد. کیفیت و کارخانه سازنده بلوک نیز می تواند در برآورد قیمت انواع بلوک سیمانی سبک سقفی و دیواری نقش مهمی را بازی کند.

مزایای استفاده از سیمان سبک در سقف و دیوار

همان طور که گفتیم بلوک سیمانی سبک یکی از انواع بلوک سیمانی سقفی و دیواری است که به دلیل مزایایی مانند استقامت بالا کاربرد زیادی دارد. و استفاده از آن ها باعث می شود که نیازی به اجرای سقف کاذب نباشد.

از طرفی انواع بلوک سیمانی سبک سقفی و دیواری به دلیل وزن کم و ضریب انتقال پایین صوت و حرارت گزینه مناسبی برای استفاده در صنعت ساختمان سازی هستند.

خرید انواع بلوک سیمانی سبک سقفی و دیواری

هنگام خرید بلوک سیمانی سبک سقفی و دیواری علاوه بر قیمت، داشتن اطلاعات کافی از کیفیت محصول و استانداردها نیز لازم است.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با انواع بلوک سیمانی سبک سقفی و دیواری با کارشناسان فروش ما در راد بلوک تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *