دیوار چینی با بلوک سیمانی

دیوار چینی با بلوک سیمانی به دلایل مزایایی که دارد در سالیان اخیر برای ساختمان سازی بسیار مورد توجه متخصصان صنعت ساختمان قرار گرفته و کاربرد زیادی پیدا کرده است.

دیوار کشی با بلوک سیمانی

معمولا در ساختمان سازی برای دیوار چینی از بلوک سیمانی استفاده می کنیم. دیوار با طول و ضخامت متفاوت برای جداسازی قسمت های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. از طرفی دیوارها منتقل کننده قسمتی از فشار و بار ساختمان به زمین نیز هستند.

فرایند دیوار چینی شامل انتخاب نوع مصالح و ملات ها و اجرای آن بر اساس اصول و نقشه های اجرایی است. همچنین دیوارها بر اساس نوع کاربرد به سه دسته دیوار خارجی غیر باربر، دیوار داخلی غیر باربر و دیوار داخلی باربر تقسیم بندی می شوند که هریک از آن ها مصالح و مواد مورد نیاز خود را می طلبد.

همانطور که اشاره کردیم یکی از مصالحی که برای دیوار چینی استفاده می شود بلوک سیمانی است. دیوار چینی در صورتی که به صورت درست و اصولی انجام شده باشد و از مصالح استاندارد استفاده کرده باشیم استحکام و طول عمر ساختمان را تا حد زیادی افزایش می دهد.

در ادامه با ما همراه باشید تا با کاربردهای مختلف بلوک سیمانی برای دیوار چینی آشنا شویم.

 

دیوار بلوکی سیمانی

 

 دیوارچینی محوطه با بلوک سیمانی

پس از اسکلت بندی ساختمان ابتدا سفت کاری با استفاده از تیرچه بلوک یا دیگر مصالح شروع می شود. تفاوتی ندارد از چه بلوکی و برای چه محلی دیوار چینی انجام شود. در نهایت همه بلوک ها کنار یکدیگر قرار می گیرند و با ملات به هم متصل می شوند. دیوار چینی یکی از مراحل سفت کاری ساختمان است. این کار یک کار تخصصی در پروژه های ساختمانی است و فرد مورد نظر باید از تجربه کافی در کار برخوردار باشد.

 

دیوار محوطه با بلوک سیمانی

 

مراحل دیوار چینی با بلوک سیمانی

مراحل چینش دیوار با استفاده از بلوک های سیمانی عبارتنداز:

  • مرحله اول

 تهیه مصالح و ابزار مورد نیاز است. مصالح همچون بلوک، ماسه، سیمان، شن باید خریداری شود. در صورتی که خودتان قصد دیوار چینی داشته باشید باید ابزارهای لازم را نیز خریداری کنید.

  • مرحله دوم

 ملات باید آماده شود. در قسمتی از حیاط ماسه، شن، سیمان و آب به اندازه مناسب باید با یکدیگر مخلوط شوند و بنا و یا استادکار با توجه به نوع دیوار سفتی ملات را تعیین می کند.

  • مرحله سوم

محل قرارگیری دیوار با توجه به نقشه و با استفاده از گچ و آجر مشخص می شود.

  • مرحله چهارم

رج اول بلوک ها چیده می شود.

  • مرحله پنجم

شمشه گذاری انجام می شود تا از شاقول بودن دیوار اطمینان حاصل شود. شمشه در کف و سقف ثابت می شود و دیوار چینی در امتداد آن انجام می شود.

برای دیوارهای خارجی و یا دیوارهایی که ضخامت بیشتری دارند از مهاربند به منظور جلوگیری از ریزش دیوار استفاده می شود.

  • مرحله ششم

دیوارکشی تا نزدیک سقف ادامه پیدا می کند. در هر مرحله تراز گذاشته می شود تا از صاف بودن دیوار اطمینان حاصل شود.

در رج آخر نزدیک به سقف بنا برای اتصال دو دیوار به هم، بلوک و یا آجرها را به صورت عمودی می چیند که به آن هشت گذاری گفته می شود. لازم به توضیح است که دیوار حائل با بلوک سیمانی نیز به همین روش انجام می شود.

 

 

مزیت دیوار چینی با بلوک سیمانی

قیمت دیوار چینی با بلوک سیمانی

قیمت دیوار چینی به صورت پروژه ای و یا روزمزد محاسبه می شود. همچنین عواملی همچون نوع دیوار، نوع مصالح مصرفی و متراژ باغ و یا زمین در قیمت دیوار چینی موثرند.

به عنوان مثال مصالح قیمت دیوار چینی باغ با بلوک سیمانی با قیمت دیوارهای داخلی ساختمان متفاوت است. نوع مصالح نیز تعیین کننده قیمت هستند. دیوار چینی با آجر قیمتی متفاوت از دیوار چینی با بلوک سیمانی دارد.

اما در نهایت می توانیم بگوییم دیوار چینی با استفاده از بلوک های سیمانی تا حدود زیادی می تواند در قیمت تمام شده تاثیر گذار باشد و آن را کاهش دهد.

خرید بلوک سیمانی برای دیوار چینی

هنگام خرید بلوک سیمانی مناسب برای دیوار چینی علاوه بر قیمت، داشتن اطلاعات کافی از کیفیت محصول و استانداردها نیز لازم است. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با انواع بلوک سیمانی با کارشناسان فروش ما در راد بلوک تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *