پرفروش ترین انواع بلوک سیمانی

امروزه در صنعت ساختمان سازی از انواع بلوک های سیمانی در ابعاد و اندازه های مختلف استفاده می شود. به نوعی می توان گفت؛ بلوک های سیمانی از اصلی ترین بلوک در هر ساخت و سازی محسوب می شوند. به طور کلی به کلیه مصالح قطعه ای شکل که از سیمان ساخته شده باشند، بلوک سیمانی گفته می شود. در این مطلب قصد داریم به پرفروش ترین انواع بلوک سیمانی بپردازیم. در صورت تمایل با ما در وب سایت راد همراه باشید.

بلوک های سیمانی پرفروش

اگر محصولی به سبک جدید و با دانش روز تولید شود و پرکاربرد باشد، طبیعتا پرفروش نیز خواهد بود. بلوک های سیمانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. از بلوک های سیمانی برای ساخت دیوارهای باربر و غیرباربر در ساختمان استفاده می شود.

در ابتدا لازم است به لحاظ کلی انواع بلوک های سیمانی را بشناسیم.

بلوک های سیمانی به طور کلی به دو دسته بلوک های سیمانی سنگین و بلوک سیمانی سبک تقسیم بندی می شوند.

  • بلوک سیمانی سنگین

نام دیگر بلوک های سیمانی سنگین، بلوک سنگین بتنی می باشد. از بلوک سیمانی سنگین در اغلب حصارکشی باغات مورد استفاده قرار می گیرد به این دلیل به آن بلوک باغی نیز گفته می شود.

بلوک سیمانی سنگین از ترکیب ماسه، سیمان و آب تشکیل می شود. ماسه وزن بالایی نسبت به پوکه دارد اما قیمتش پایینتر است. در نتیجه قیمت بلوک سیمانی سنگین ارزانتر از بلوک سیمانی سبک می باشد.

کاربرد بلوک سیمانی سنگین

به دلیل ابعاد بزرگ و وزن سنگین در این نوع بلوک ها، سرعت دیوارچینی نیز افزایش می یابد و در مدت زمان کمتری دیوارچینی انجام می شود.  بلوک سیمانی سنگین به دلیل مقاومت خوبی که در برابر رطوبت دارد، از آن در مناطق مرطوب و نواحی ساحلی مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین از این بلوک به عنوان بلوک فونداسیون نیز استفاده می شود که در این روش داخل بلوک ها که به عنوان قالب از آنها استفاده می شود پر خواهد شد و  این موضوع سبب افزایش مقاومت بتن تولید شده می شود.

به غیر از مصارف نام برده شده از بلوک سیمانی سنگین، میتوان در موارد دیگر همچون فضای سبز اتوبان ها و خیابان ها، باغچه ها و برای ساخت فضاهای تزیین در زیر گلدان ها نیز استفاده کرد.

مزایا بلوک سیمانی سنگین

این نوع بلوک دارای مزایا و ویژگی هایی است که شامل موارد زیر است:

  1. طول عمر و تراکم بالایی دارند
  2. بلوک سیمانی سنگین مستحکم می باشند
  3. عایق حرارت و عایق رطوبت می باشند
  • بلوک سیمانی سبک

بلوک های سیمانی سبک از ترکیب سیمان، پوکه معدنی و به همراه آب و با استفاده از دستگاه های اتوماتیک ساخته می شوند. در این نوع بلوک های سیمانی، به دلیل وزن بسیار سبک در پوکه معدنی نسبت به ماسه، سبب شده است که وزن نهایی بلوک سیمانی سبک کاهش یابد و در دیوارچینی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند.

در بین مصالح ساختمانی، بلوک سیمانی سبک جز پر فروش ترین انواع بلوک سیمانی می باشد که به‌ صورت عمومی و استفاده فراگیر در ساختمان سازی امروزی رواج پیدا کرده است. بلوک های سیمانی سبک در انواع مختلف و چگالی های متفاوتی عرضه می گردد.

 برای مثال بلوک سیمانی 10 سانتی دوجداره، در قسمت تیغه بندی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد و بلوک سیمانی سبک 15 سانتی، برای دیوار های بیرونی ساختمان ها و بلوک سیمانی سبک در ابعاد 20 سانتی برای دیوارهای حیاط ها مورد استفاده قرار می گیرد.

به دلیل وزن سبکی که دارند، حمل آن ها راحت و آسان صورت می گیرد و از مقاومت بالایی برخوردار می باشند. باتوجه به آنکه کشورمان ایران بر روی گسل قرار دارد، باید سازه ها با مقاومت بالا و ضد زلزله باشند. از این رو در اکثر پروژه های عمرانی از بلوک سیمانی سبک استفاده می شود زیرا موجب کاهش بار مرده سازه می شود.

کاربرد بلوک سیمانی سبک

از بلوک های سیمانی سبک در دیوارچینی دیوارهای غیر باربر مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای پر کردن کف سازه ها، ساختن سقف و ایجاد شیب در بخش های مختلف یک ساختمان کاربرد دارد.

بلوک سیمانی سبک به دلیل مقاومت در انتقال حرارت سبب می شود تا در فصول سرد و گرم سال، هزینه های کمتری را برای تعدیل دمای داخلی خانه ها پرداخت شود. به عبارت دیگر، از هدر رفتن و اتلاف انرژی جلوگیری می کند.

مزایای بلوک سیمانی سبک

بلوک سیمانی سبک نیز مانند سایر بلوک های سیمانی دارای مزایای فراوانی می باشد و به دلیل داشتن مزایا و ویژگی ها، سبب شده است تا پرفروش ترین انواع بلوک سیمانی محسوب شوند. برخی از مزایا عبارتند از:

  1. از ورود آلودگی و صدا به محیط داخل جلوگیری می کند
  2. نصب و اجرای آن آسان است
  3. شکل ساختاری آن ها متنوع است
  4. با وجود وزن سبکی که دارند، از استحکام زیادی برخوردار هستند
  5. بلوک سیمانی سبک، به دلیل داشتن لایه عایق حرارتی، دیوارهای ساختمان را پوشش می دهد
  6. با استفاده از بلوک سیمانی سبک، می توان سرعت دیوارچینی، ساخت کف و … را با سرعت بیشتر و در زمان کمتری اجرا کرد
  7. قیمت بلوک سیمانی سبک به نسبت بلوک های سفالی و آهکی پایین تر است

انواع بلوک سیمانی سبک

برخی از انواع بلوک های سیمانی سبک که جز رایج ترین بلوک سبک می باشند؛ عبارتند از:

بلوک سبک لیپر: این نوع بلوک از پوکه سبک پرلیت و با حرارت در کورهای بخار تولید می شود و از مقاومت خوبی برخوردار است و در برابر حرارت و صوت عایق بوده و کار سبک سازی سازه را در برابر زلزله به خوبی انجام می دهد.

بلوک سبک هبلکس: بلوک هبلکس به دلیل یکدست بودن ساختار آن در برابر صوت از میزان عایق کمتری نسبت به سایر بلوک های سیمانی برخوردار است.

بلوک لیکا: این نوع بلوک از لحاظ ساختاری، شکننده و ضعیف است و هزینه کار را بالا می برد. به علاوه میزان عایق بودن آن در برابر صوت و حرارت به مراتب کمتر می باشد.

خرید انواع بلوک سیمانی در تهران

ما در مجموعه بلوک راد علاوه بر عرضه انواع بلوک های سیمانی با بهترین متریال، در استان تهران و حومه برای انتخاب بلوک سیمانی مناسب در کنار شما خواهیم بود.

در صنعت ساختمان سازی، به دنبال مصالحی هستند که علاوه بر داشتن هزینه ای مناسب، دارای استحکام بالا و قابلیت نصب آسان و اجرای آن سریع انجام شود. بلوک های سیمانی مجتمع تولیدی بلوک راد دارای انواع و اقسام گونه های مختلف در ابعاد و وزن های مختلفی موجود می باشند. از این رو شما می توانید با توجه به نوع سازه خود و منطقه ای که در آن ساکن هستید، بهترین گزینه را انتخاب و تهیه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *