زیباسازی دیوار بلوک سیمانی

بلوک های سیمانی، مصالح بتنی مستطیل شکلی هستند که به‌ صورت تو خالی و تو پر تولید شده و تحت عنوان پرکاربرد ترین مصالح به‌ کار رفته در انواع ساخت‌ و ساز شناخته می‌ شوند. بلوک های سیمانی نسبت‌ به سایر مصالح موجود ساخت‌ و ساز، از قیمت نسبتاً مقرون‌ به‌ صرفه تری برخوردار هستند و دارای مقاومت مناسبی در برابر آسیب‌ های محیطی می‌ باشند. بلوک‌ های سیمانی بر اساس چگالی نیز به انواع بلوک سیمانی سنگین و بلوک سیمانی سبک تقسیم شده و دارای مقاومت‌ های متفاوتی نسبت‌ به نوع کاربرد می‌ باشند. از جمله کاربرد های بلوک‌ های بتنی نیز می‌ توان به ساخت دیوار های زیرزمینی، ساخت دیوار های محیطی، دیوار های جداکننده، به‌ عنوان قالب برای درپوش شمع، تیر های زمینی و غیره اشاره نمود. مهم‌ ترین کاربرد بلوک های سیمانی نیز استفاده از آن‌ ها در دیوارچینی ساختمان‌ ها بوده و سبب حفظ مقاومت و پایداری دیوار در سازه می‌ شوند. دیوار های ساخته‌ شده از بلوک‌ های سیمانی علاوه‌ بر ویژگی‌ های مقاومتی بسیار بالا، توسط روش‌ های متفاوت نیز می‌ توانند دارای نما و ظاهری بسیار زیبا شوند. در این مقاله نیز قصد داریم تا با روش‌ های گوناگون زیباسازی دیوار بلوک سیمانی آشنا شده و هر کدام از آن‌ ها را به‌ طور مجزا بررسی نماییم. پس در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

چطور می‌ توان دیوار بلوک سیمانی را زیبا تر کرد؟

علاوه‌ بر رنگ‌ آمیزی و زیبا سازی دیوار های داخلی ساختمان‌ ها، دیوار های خارجی نیز نیاز به توجه داشته و با استفاده از روش‌ های متفاوت مقرون‌ به‌ صرفه، می‌ توانید تغییرات بسیار چشمگیری را در نمای خارجی ساختمانی خود ایجاد نمایید. همانطور که ممکن است بدانید شکل اولیه دیوار های سیمانی پس‌ از اجرا به‌ صورت خام بوده و دارای نمای بی‌ روح و سرد هستند. با استفاده از روش‌ های بسیار ساده، شما می‌ توانید نمای بی روح دیوار های سیمانی را از بین برده و آن‌ ها را تبدیل به سازه ای بسیار زیبا و منحصر بفرد نمایید. از جمله روش‌ های موجود در زیبا سازی دیوار های سیمانی نیز می‌ توان به چند مورد زیر اشاره نمود:

  • استفاده از سنگ‌ های طبیعی و مصنوعی

یکی از روش‌ های زیباسازی دیوار بلوک سیمانی، استفاده از انواع سنگ‌ های زینتی طبیعی و مصنوعی می‌ باشد. هر کدام از سنگ‌ های زینتی طبیعی و مصنوعی، از ویژگی ظاهری متفاوت و منحصر به‌ فردی برخوردار هستند و از آن‌ ها می‌ توان جهت تغییر نمای دیوار های سیمانی استفاده نمود. اجرای سنگ بر روی دیوار بلوک سیمانی، سبب ایجاد نمای بسیار خاص و لوکس شده و همچنین می‌ تواند به ارزش ملک نیز بیفزاید. این سنگ‌ ها در ابعاد، اشکال و انواع متفاوتی در بازار موجود هستند و سازندگان می‌ توانند با توجه به سلیقه، مقاومت و دوام هر کدام از آن‌ ها را انتخاب کرده و در ساخت‌ و ساز خود استفاده نمایند.

  • رنگ‌ آمیزی

رنگ‌ آمیزی دیوار بلوک سیمانی نسبت‌ به سایر روش‌ های زیبا سازی از طرفداران کمتری برخوردار بوده و بسیاری از کارشناسان مشغول به فعالیت در این حرفه، این نوع از روش زیبا سازی را برای دیوار بلوک سیمانی توصیه نمی‌ کنند. اما با این‌ حال این روش از زیبا سازی نیز همانند سایر روش‌ ها نیازمند زیر سازی و مراحل متفاوتی بوده و با رعایت آن‌ ها می‌ توانید سبب افزایش دوام رنگ در برابر آسیب ها و صدمات محیطی شوید. در رنگ‌ آمیزی دیوار بلوک سیمانی به‌ کار رفته در محیط داخلی ساختمان‌ ها، شما می‌ توانید از انواع رنگ‌ ها استفاده کرده و آن‌ ها را متناسب با دکوراسیون داخلی هماهنگ نمایید. همچنین بهتر است در این روش از زیبا سازی، از رنگ‌ های بسیار مقاوم و زد آب استفاده کرده و قبل‌ از اجرای آن‌ ها، سطح دیوار بلوک سیمانی را به‌ طور کامل تمیز و خشک کرده و از پرایمر ها و آستر های و مناسب استفاده نمایید.

از جمله رنگ‌ های مخصوصی که جهت رنگ‌ آمیزی دیوار بلوک سیمانی در بازار عرضه می‌ شوند می‌ توان به انواع رنگ پلاستیک، رنگ نانو، رنگ روغن، رنگ‌ های مولتی کالر، رنگ اکریلیک، رنگ سیلیکونی و غیره اشاره نمود.

  • روکش‌ های چوبی

جهت استفاده از روکش‌ های چوبی بر روی دیوار بلوک سیمانی، بهتر است از چوب‌ های فشرده استفاده نمایید. این نوع از چوب‌ ها از دوام مناسبی برخوردار بوده و در برابر هر گونه خوردگی، پوسیدگی و نفوذ رطوبت بسیار مقاوم هستند.

  • استفاده از انواع پانل

پانل‌ های دیواری یکی از پرکاربرد ترین روش‌ های زیبا سازی در دیوار های بلوک سیمانی هستند و در طرح‌ ها و رنگ‌ های بسیار متفاوتی در بازار عرضه می‌ شوند. این پانل‌ ها در صفحات بسیار بزرگی تواید شده و به‌ همین دلیل استفاده از آن‌ ها بسیار مقرون‌ به‌ صرفه و مناسب می‌ باشد. همچنین این پانل‌ ها مقاوم در برابر رطوبت و گرد و خاک بوده و در طرح‌ ها و رنگ‌ های بسیار متنوعی قابل اجرا هستند. پانل‌ های درخشان نیز در رنگ‌ های روشن قابل اجرا بوده و نگهداری از آن‌ ها بسیار و راحت است. این پانل‌ ها به‌ طور معمول در دیوار بلوک سیمانی سبک استفاده‌ شده و دارای نمای ظاهری بسیار زیبا و منحصر به‌ فرد هستند.

  • پالت های چوبی

این نوع از پالت ها به دلیل وجود متریال چوب، دارای نمایی بسیار گرم و شیک هستند و قابل‌ استفاده بر روی دیوار بلوک سیمانی می‌ باشند. در این نوع از پالت ها از چوب‌ های بسیار با کیفیت و مقاوم استفاده‌ شده و در سبک‌ های کلاسیک استفاده می‌ شوند.

  • گچ‌ بری

یکی دیگر از روش‌ های بسیار ساده و مقرون‌ به‌ صرفه در زیبا سازی دیوار بلوک سیمانی، استفاده از متریال گچ می‌ باشد. تمامی گچ های به‌ کار رفته در ساخت‌ و ساز ها از مواد اولیه‌ ای همچون سیلیس، آهک و مخلوط سیمان تشکیل شده و دارای سازگاری مناسبی با بلوک‌ های سیمانی هستند. شما می‌ توانید با استفاده از گچ‌ بری، انواع طرح‌ ها و شکل های متفاوت را بر روی دیوار های سیمانی پیاده‌ سازی کرده و سبب تغییر در دکوراسیون داخلی خود شوید.

  • استفاده از کاشی

برخی از سازندگان جهت زیبا سازی دیوار بلوک سیمانی، از انواع کاشی در سطح رویی این دیوار ها استفاده می‌ کنند. نصب کاشی بر روی دیوار های سیمانی سبب افزایش مقاومت و پایداری این دیوار ها شده و می‌ تواند ظاهر آن‌ ها را نیز بسیار شیک و زیبا تر کند. همچنین شما می‌ توانید از انواع کاشی‌ های مقاوم در طرح‌ ها و رنگ‌ های متفاوت جهت زیبا سازی دیوار های سیمانی خود استفاده کنید.

  • سیمان کاری

سیمان کاری دیوار بلوک سیمانی نیز یکی از رایج‌ ترین روش‌ های زیبا سازی این دیوار ها بوده و بسیاری از سازندگان از این روش استفاده می‌ کنند.


اینجا بخوانید: بلوک نمادار سیمانی

  • استفاده از گل‌ و گیاه

برخی از افراد نیز جهت زیباسازی دیوار بلوک سیمانی، از انواع گیاهان رونده استفاده می‌ کنند. استفاده از این روش در آب‌ و هوای مرطوب و بارانی پیشنهاد شده و جهت استفاده از این روش، باید تخم گیاهان را در دیوار توسط پیچ متصل کرده و در طولانی‌ مدت شاهد تغییر در ظاهر زیبای دیوار بتنی خود باشید.

تمامی روش‌ های ارائه‌ شده در رابطه با زیباسازی دیوار بلوک سیمانی، امروزه قابل اجرا بوده و شما می‌ توانید بر اساس سلیقه، میزان بودجه، شرایط آب‌ و هوایی محل زندگی و غیره هر کدام از آن‌ ها را انتخاب کرده و اجرا نمایید.

در پایان

شرکت بلوک راد یکی از بزرگ‌ ترین و معتبر ترین شرکت‌ های مشغول به فعالیت در زمینه تولید و ارائه انواع بلوک های سیمانی بوده و در ساخت و تولید محصولات خود نیز از به روز ترین تکنولوژی ها و با کیفیت‌ ترین مواد اولیه استفاده می‌ نماید. این مجموعه علاوه‌ بر تولید بلوک های سیمانی، انواع کول چاه و بیش‌ از ۱۲ نوع محصولات سیمانی را نیز به مشتریان خود عرضه کرده و عزیزانی که قصد اطلاع از قیمت کول چاه و چگونگی سفارش انواع محصولات بتنی را دارند، می‌ توانند با شماره تلفن 09123850017 تماس گرفته و از کارشناسان ما اطلاعات لازم را دریافت کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *