چسب بلوک سیمانی

انواع بلوک سیمانی یکی از مصالح پر کاربرد در صنعت ساختمان سازی هستند که برای نگه داشتن و چیدن آن ها کنار هم نیاز به استفاده از چسب بلوک سیمانی داریم.

چسب بلوک سیمانی 

چسب بلوک سیمانی ماده ای است که برای متصل کردن انواع بلوک ساختمانی از جمله بلوک های سبک سیمانی، بلوک سیمانی سنگین نظیر AAC، هبلکس و CLC مورد استفاده قرار می گیرد.

البته از این نوع چسب برای صاف کردن انواع بلوک نیز استفاده می شود. انواع چسب بلوک سیمانی با استفاده از پودرهای معدنی و پلیمرهای شیمیایی و بر پایه سیمان ساخته می شوند و در نهایت اتصالی مستحکم و یکنواخت ایجاد می کنند.

چسبندگی مناسب، عایق صوت و سرما و گرما از مهم ترین ویژگی های این محصول به شمار می روند.

کاربردهای چسب بلوک سیمانی

از انواع چسب بلوک می توانیم برای چسباندن بلوک های سبک، سرامیک و کاشی های معمولی و قطعات از پیش ساخته استفاده کنیم. همچنین در صورتی که آسیب های جدی به بتن وارد شود می توانیم آن ها را با استفاده از چسب بلوک سیمانی برطرف کنیم.

زیرسازی کف، شیب های پشت بام و انواع آب راه ها با استفاده از این نوع چسب قابل انجام است و بهترین جایگزین برای ملات های سیمانی می باشد.

 

کاربرد چسب بلوک سیمانی

ویژگی های چسب بلوک سیمانی

چسب بلوک سیمانی از ویژگی های بسیاری برخوردار است از جمله:

  • حتی با یک لایه نازک چسبندگی بالایی ایجاد می کند.
  • قبلا مخلوط شده است. به همین خاطر استفاده از آن آسان است.
  • قیمت چسب بلوک سیمانی نسبت به ملات های ساختمانی بسیار مناسب تر و مقرون به صرفه است. چرا که ضخامت آن نهایت ۳ تا ۵ میلی متر است و از این منظر می توانیم بگوییم نسبت به ملات سیمانی قیمت مناسب تری دارد.
  • در مدت زمان کوتاه خوب عمل می کند و از مقاومت کشش بالایی برخوردار است.
  • پس از اتمام کار وزن نهایی ساختمان به میزان مناسبی کاهش می یابد.
  • در صورتی که بلوک ها ترک داشته باشند، به دلیل اینکه ضخامت چسب بسیار نازک است ترک ها را به خوبی می پوشاند.
  • و عایق حرارتی است.

روش مصرف چسب بلوک سیمانی

۱.کاربرد چسب بلوک سیمانی به این صورت است که ابتدا سطح کار را باید آماده کنیم. یعنی سطح مورد استفاده باید عاری از هر گونه گرد و غبار، چربی و هر نوع آلودگی باشد. و همچنین سطحی که قرار است چسب را روی آن قرار دهیم باید از قبل پخته باشد. تمامی نقص های سطح از جمله سوراخ ها، ترک ها و حفره ها باید اصلاح شده باشند.

۲.در مرحله دوم چسب را باید مخلوط کنیم. در این مرحله چسب باید به طور کامل با آب مخلوط شود. و بهتر است میزان آب تقریبا ۳۰ درصد میزان چسب باشد. داخل یک سطل تمیز ابتدا آب را می ریزیم، سپس چسب را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. می توانیم برای تسریع در مراحل آماده سازی از همزن مکانیکی استفاده کنیم.

۳.با توجه به نوع کاربرد چسب بلوک سیمانی می توانیم میزان ضخامت و همچنین قوام مخلوط را تعیین کنیم. سپس با استفاده از یک ماله مناسب چسب را روی بلوک سیمانی مالیده و آن را روی سطح قرار دهیم. سپس دو طرف بلوک را مجددا چسب مالیده و نهایتا چسب اضافی خارج شده از لابلای بلوک ها را سریع تمیز کنیم.

نکات استفاده از چسب بلوک سیمانی 

در پایان ذکر چند نکته ضروری است:

  • ملات چسب تنها تا دو ساعت پس از مخلوط کردن قابل استفاده است. بیش از مقدار مصرف بهتر است مخلوط نکنیم.
  • در صورتی که مخلوط چسب بیش از اندازه سفت باشد می توانیم با اضافه کردن مقداری آب سفتی آن را برطرف کنیم.
  • سطح کار باید کاملا تمیز و عاری از هرگونه آلودگی باشد و هیچ ترک و حفره ای نباید در سطح مورد استفاده وجود داشته باشد.
  • بلوک های مورد استفاده باید به خوبی بررسی شوند و زنجاب شوند. باید فرصت دهیم تا رطوبت در تمامی قسمت های بلوک به طور یکنواخت پخش شود.
  • از اضافه کردن هرگونه مواد اضافی به چسب خودداری کنیم.
  • قبل از اینکه چسب به طور کامل خشک شود از وارد کردن هرگونه فشار به بلوک باید خودداری کنیم.
  • و دمای محیط باید مناسب باشد.

خرید چسب بلوک سیمانی

هنگام خرید چسب بلوک سیمانی علاوه بر قیمت، داشتن اطلاعات کافی از کیفیت محصول و استانداردها نیز لازم است.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با انواع چسب بلوک سیمانی با کارشناسان فروش ما در راد بلوک تماس بگیرید.

3 دیدگاه

  • چسب بلوک مناسب‌ترین گزینه برای اتصال دیوارهای بلوکی است. با انتخاب چسب بلوک با کیفیت و استفاده درست، قطعات به هم متصل می‌شوند و ثبات دیوار افزایش میابد. یادگیری روش‌های استفاده از چسب بلوک با توجه به نکات فنی مهم است.

  • فقط یک مشاوره دوستانه: هنگام استفاده از چسب برای بستن بلوک ها، حتماً از نوعی چسب مخصوص استفاده کنید که بتواند با زمان و مواد سخت شدن نشود. همچنین، مطمئن شوید که سطح های بلوک را قبل از استفاده از چسب به خوبی تمیز و خشک کرده اید تا اتصال بهینه باشد.چند محصول خوب دیگر هم معرفی میکنم:
    محصولات پر فروش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *