ماسه چیست؟

ماسه به سنگریزه های کوچکتر از شن گفته می‌ شود که در ساخت و ساز تقریبا تمام بناهای فعلی با توجه به مقاومت ساختمان‌ های بتنی در مقابل عوامل جوی و عمر طولانی تر آن نسبت به ساختمان‌ های فلزی و آجری و همچنین با توجه به امکان تهیه سریع و ارزان و آسان مصالحی که برای ساختن ساختمان‌ های بتنی مصرف می‌ شود.

همچنین برای ساخت بسیاری از مصالح ساختمانی اعم از بلوک سیمانی و کول چاه و جدول و دال بلوک و کلا تمام محصولات بتنی که متریال اصلی آن‌ها ماسه می‌باشد استفاده می‌ گردد بخصوص بلوک سیمانی، ماسه ای یا همان بلوک باغی که در واقع ماسه متریال اصلی بلوک سیمانی می‌باشد و هم چنین انواع ملات های ساختمانی و همینطور یکی از مواد اصلی بتن آماده جهت ساخت اسکلت بتنی می باشد البته بتن از شن نیز تشکیل می‌ گردد.

ماسه در کارخانه دانه بندی شده و شسته شده و با عناوین مختلف عرضه می‌گردد که هر کدام برای ساختن ملات کاربرد دارد. مثلا در کار تولید بلوک از دانه بندی 08 استفاده می‌ کنیم که ریزدانه های آن بزرگتر انواع دیگر(مثلاً کفی) می‌ باشد که برای بنایی و سیمانکاری استفاده می‌ گردد برای اطلاع از قیمت انواع مختلف با کارشناسان فروش راد بلوک در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *