عوامل مؤثر بر قیمت بلوک

بلوک سیمانی سبک و سنگین و کول چاه راد


بلوک سیمانی در سال‌ های اخیر به عنوان یکی از پرکاربردترین مصالح برای دیوارچینی چه برای تیغه های داخلی و چه برای دیوار های پیرامونی ساختمان، مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

 به علت داشتن وزن نسبتا سبک، نسبت به اندازه آن تاثیر زیادی بر سرعت پیشرفت پروژه دارد. دارای استحکام مناسب و مهم‌تر از همه این موارد عایق بودن چه در بحث انرژی و چه در بخش صدا باعث شده است که سازندگان ساختمانی استقبال بسیار مناسبی از این مصالح برای پروژه های خود داشته باشند. برای کسب اطلاع از عوامل مؤثر بر قیمت بلوک های سیمانی این مقاله را تا انتها بخوانید.

عوامل موثر بر قیمت بلوک

متریال تشکیل دهنده بلوک سیمانی عامل اصلی تعیین قیمت آن

اما یکی از عوامل موثر بر قیمت بلوک و مشکلات تولید بلوک سیمانی در سال گذشته و آتی نوسانات شدید و پی‌درپی قیمت مصالح تولید بلوک سیمانی مانند سیمان و پوکه در بازار بوده است.

این تغییرات مداوم قیمت سبب سرگردانی سازندگان در بازار شده و بازاریابی و فروش را برای تولیدکنندگان و شرکت‌های فروش در برهه‌ ای با مشکل روبرو کرده است.

عوامل موثر بر قیمت بلوک

برای تحلیل دلیل این نوسانات باید ابتدا مواد و مصالح تشکیل‌ دهنده‌ بلوک سیمانی را بشناسیم. این بلوک ها در واقع قطعه بتنی سبک هستند که در قالب‌ های فشرده خاص خود شکل می گیرند.

در نتیجه مواد تشکیل‌ دهنده‌ آنها تقریبا همان مواد تشکیل‌ دهنده‌ بتن است. آب، سیمان و شن(پوکه ) اجزای سه‌ گانه‌ی تشکیل ‌دهنده‌ بلوک سیمانی می باشد؛ با این تفاوت که شن در آن به دو دسته تقسیم می شود.

شن طبیعی یا پومیس که از دامنه های کوه‌ های آتشفشانی استخراج می‌ شود و همینطور شن مصنوعی یا صنعتی که حاصل تبلور خاک رس در اثر حرارت و فشار می باشد. 

در اینجا سه عامل تاثیرگذار در قیمت بلوک سیمانی مشخص شد. با صرفه نظر کردن از آب به عنوان عاملی نه چندان تاثیرگذاردر تغییرات قیمت بلوک سیمانی اما شن یا همان پوکه و سیمان می‌ تواند تاثیر زیادی در قیمت بلوک سیمانی داشته باشد.

 
عوامل موثر بر قیمت بلوک

سیمان

در سالیان گذشته سیمان به عنوان یکی از اصلی‌ ترین مواد تشکیل دهنده بلوک چندین بار دچار جهش قیمت شده است و این عامل به طبع باعث افزایش قیمت تمام شده‌ بلوک برای تولید کننده ها بوده است.

از طرفی پوکه نیز به رشد صعودی خود در سالیان گذشته ادامه داده است که این افزایش قیمتها با افزایش قیمت باربری و حمل نقل تاثیر بسیاری بر قیمت تمام شده تولید کننده داشته است.
در کنار این عوامل از عامل نیروی انسانی نیزکه تاثیر مستقیم بر قیمت تمام شده‌ بلوکه خواهد داشت نمی توان گذشت.

این موضوعات که هم تولیدکننده و هم خریدار را آزار داده است و سردرگمی‌ های موقتی در بازار بلوک سیمانی در ساختمان ایجاد کرده است.

برای اطلاع از قیمت انواع محصولات سیمانی از جمله کول چاه و  بلوک سیمانی سبک و سنگین با کارگاه بلوک راد در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *